Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  О медијским фондовима
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

22. 11. 2014.

Аутор: Саша Мирковић Извор: Данас

О медијским фондовима

Био сам један од оних који су интервјуисани приликом прављења истраживања за потребе Студије изводљивости о могућем новом медијском фонду у Србији.

 

Са великим занимањем сам прочитао поменуту студију и закључио да се изведене препоруке и закључци (колико год да су сурово реални) невероватно подударају са оним што сам аргументовано заступао годинама уназад - и као представник медијског удружења и сада као представник Министарства културе и информисања.

Промена функције и посла није донела и промену визуре засноване на досадашњем искуству и сарадњи са донаторима. Зато ме није изненадила идеја да се могуће далеко светло на крају тунела види кроз модалитет оснивања медијског фонда у којем би грађани имали кључну улогу. Између осталог и зато што та идеја заправо потврђује исправност става о пројектном суфинансирању медијских садржаја од јавног интереса који је добио потврду и кроз недавно усвојени Закон о јавном информисању и медијима.

Дубоко верујем да би поменута студија другачије изгледала да је израђена након усвајања овог закона јер би дала додатну потврду онима који су заступници идеје о „медијима у служби грађана“.

За почетак реализације ове идеје (иза које је овога пута први пут стала држава) потребно је испунити одређене предуслове попут израде подзаконских аката, окончања приватизације и едукације републичких, покрајинских и локалних власти о томе како убудуће ваља распоређивати новац пореских обвезника у сфери јавног информисања.

Финансирање садржаја којим се промовише јавни интерес био би квалитативан искорак и знак да се ствари крећу у добром смеру. Он би охрабрио и грађане да подрже медијске фондове и то био још један доказ да је могуће направити практичне и видљиве промене набоље. Охрабрио би и сумњичаве донаторе који би сигурно подржали оне који би им доказали да је тако нешто могуће спровести у пракси.

Зато сам ја оптимиста (за разлику од писаца студије) и верујем да се то може спровести у дело очито ако постоји искрена политичка воља и жеља медија, пореских обвезника и грађана да ствари у медијској сфери мењају набоље.

Тај пут неће бити ни лак ни једноставан - пре бих се сложио да ће бити трновит, бременит проблемима и изазовима које треба решавати у ходу, али сам сигуран да он нема алтернативу имајући у виду тренутно стање које желимо да променимо.

Текст је настао поводом Студије изводљивости о потреби формирања новог Медијског фонда коју је урадио Media reform центар из Ниша, уз подршку Института за одрживе заједнице и USAID Србија.

Аутор је државни секретар у Министарству културе и информисања

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси