Вести
22. 11. 2014.
О медијским фондовима
Био сам један од оних који су интервјуисани приликом прављења истраживања за потребе Студије изводљивости о могућем новом медијском фонду у Србији.
Са великим занимањем сам прочитао поменуту студију и закључио да се изведене препоруке и закључци (колико год да су сурово реални) невероватно подударају са оним што сам аргументовано заступао годинама уназад - и као представник медијског удружења и сада као представник Министарства културе и информисања.
Промена функције и посла није донела и промену визуре засноване на досадашњем искуству и сарадњи са донаторима. Зато ме није изненадила идеја да се могуће далеко светло на крају тунела види кроз модалитет оснивања медијског фонда у којем би грађани имали кључну улогу. Између осталог и зато што та идеја заправо потврђује исправност става о пројектном суфинансирању медијских садржаја од јавног интереса који је добио потврду и кроз недавно усвојени Закон о јавном информисању и медијима.
Дубоко верујем да би поменута студија другачије изгледала да је израђена након усвајања овог закона јер би дала додатну потврду онима који су заступници идеје о „медијима у служби грађана“.
За почетак реализације ове идеје (иза које је овога пута први пут стала држава) потребно је испунити одређене предуслове попут израде подзаконских аката, окончања приватизације и едукације републичких, покрајинских и локалних власти о томе како убудуће ваља распоређивати новац пореских обвезника у сфери јавног информисања.
Финансирање садржаја којим се промовише јавни интерес био би квалитативан искорак и знак да се ствари крећу у добром смеру. Он би охрабрио и грађане да подрже медијске фондове и то био још један доказ да је могуће направити практичне и видљиве промене набоље. Охрабрио би и сумњичаве донаторе који би сигурно подржали оне који би им доказали да је тако нешто могуће спровести у пракси.
Зато сам ја оптимиста (за разлику од писаца студије) и верујем да се то може спровести у дело очито ако постоји искрена политичка воља и жеља медија, пореских обвезника и грађана да ствари у медијској сфери мењају набоље.
Тај пут неће бити ни лак ни једноставан - пре бих се сложио да ће бити трновит, бременит проблемима и изазовима које треба решавати у ходу, али сам сигуран да он нема алтернативу имајући у виду тренутно стање које желимо да променимо.
Текст је настао поводом Студије изводљивости о потреби формирања новог Медијског фонда коју је урадио Media reform центар из Ниша, уз подршку Института за одрживе заједнице и USAID Србија.
Аутор је државни секретар у Министарству културе и информисања
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.