Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Ђукић: Медији не могу опстати без друштвених мрежа
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

03. 10. 2014.

Извор: Танјуг, РТВ

Ђукић: Медији не могу опстати без друштвених мрежа

Друштвене мреже омогућавају бржи приступ информацијама и ниједан медиј коме је стало до репутације без њих не може да замисли опстанак, истакла је данас директорка Тањнјуга Бранка Ђукић на Хуманитарном форуму у Бакуу.

Ђукић је учествовала на округлом столу "Трансформација медија у дигиталној ери: нови модели развија" у оквиру четвртог Хуманитарног форума који се одржава у главном граду Азербејџана под покровитељством председника те земље Илхама Алијева и председника Русије Владимира Путина.

Ђукић је истакла да су друштвене мреже постале озбиљна конкуренција класичном "он лајн" извештавању, односно порталима, укључујући и агенцијске портале.

"Нема брзог и правовременог он-лајна, односно ажурираних портала, без друштвених мрежа, али друштвеним мрежама он-лајн више није потребан. Ако хоћете први да сазнате да се нешто догодило - будите на друштвеним мрежама, пре свега на Твитеру", рекла је директорка Танјуга, напомињући да има безброј примера да се прве вести у последње време сазнају преко Твитера.

Чак и политичари у последње време неку вест ставе прво на свој твитер налог, па тек потом излазе пред новинаре.

Ниједан портал или сајт није више замислив без "подршке" друштвених мрежа, пре свих Фејсбука и Твитера, јер они су канал кроз који он-лајн информације путују много брже до крајњих корисника. Оне не само да омогућавају бржи приступ информацијама, већ су у времену у којем је брзина преузела примат најпријемчивије за модерног човека који хоће све да зна "сада и одмах", додала је Ђукић.

Друштвене мреже играју велику улогу у информативном смислу - вести на Твитеру, на пример, колико год оскудне, неауторизоване, можда непотпуне, можда не сасвим тачне, али прве вести, попут "избио пожар" у неком делу било ког града у било којој земљи - истог часа постају доступне свима.

"Информације на Твитеру неретко послуже као аларм класичним медијима да се негде нешто догађа, да се укључе и да упуте своје репортере на лице места, да известе за своје кориснике о томе."

Али, како је истакла Ђукић, улога друштвених мрежа не зауставља се само на томе:

"Када се и ако се класични медији зауставе само на одређеним аспектима догађаја, када понешто не виде, или када нешто не желе да виде, друштвене мреже су непријатан сведок таквог селективног приступа извештавању, као што се догодило у случају политичких промена у читавом низу земаља. Истовремено, ниједан медиј коме је стало до репутације, односно до корисника информација, данас не може да замисли свој опстанак без друштвених мрежа."

Наводећи Твитер као пример за то, Ђукић је рекла да једина конкуренција у брзини и аутентичности Твитеру може да буде радио, агенција донекле, али не и телевизија.

" На жалост, сведоци смо да друштвене мреже имају и озбиљне недостатке, а кључни су релативна поузданост и одсуство одговорности", указала је Ђукић.

Како је рекла, искуство је показало да су друштвене мреже често полигон за велике манипулације, што "класичним" медијима и новинским агенцијама даје велику предност.

Одговорност професионалних новинара далеко већа од одговорности твитераша.

Како је истакла, Тањуг је на време схватио своју позицију у времену брзог информисања и да тренутно на тој друштвеној мрежи има више од 30.000 пратилаца са тенденцијом сталног раста из дана у дан.

"Зато је и своје извештавање подредио захтевима новог времена - ниједан велики догађај за нас више није могућ без паралелног извештавања и на Твитеру и то се свакодневно потврђује као пун погодак", закључила је Ђукић.

 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси