Вести
02. 10. 2014.
Глас потрошача
Многи родитељи нису свесни да су њихова деца мета реклама за брзу храну.
Стручњаци из Европске уније упозоравају да произвођачи брзе хране често утичу на децу путем онлајн игрица или апликација путем друштвених мрежа на интернету. Користећи децу као посреднике, компанијама су крајње мете родитељи и други старији сродници, који ће најпре новцем удовољити дечијим жељама.
Родитељи у Европској унији су преко организација цивилног друштва организовали петицију у коме су тражили да надлежни изврше притисак на компаније да прекину са овом праксом, с обзиром на то да Директива о аудиовизуелним медијима забрањује компанијама да директно позивају децу да купују производе тако што ће злоупотребљавати њихово неискуство или лаковерност. Када је у питању неравноправност на тржишту Србије, компаније које овде послују не морају да се служе досеткама уз помоћ квизова и сличних апликација за разбрибригу на интернету.
Небројени су примери "таргетирања" деце али и других рањивих категорија путем телевизијских, радиореклама и билборда. Највећу победу када је у питању заштита од реклама изборили су удружени потрошачи у Немачкој, али додуше само преко провајдера који омогућавају гледање телевизије преко интернета. Потрошачи у овој земљи имају могућност да искључе рекламе које им нису по вољи.
Потрошачи у Србији су до сада били далеко од могућности да на овај или сличан начин заштите себе и своје најближе. Удружити се и пронаћи организацију и није толики проблем колико чињеница да је тешко пронаћи и довољно надлежну и довољно ефикасну институцију којој би се пожалили.
Потрошачка права о правила рекламирања су уско повезана. Зато је добро што ће организације потрошача бити укључене у израду новог Закона о оглашавању. Након његовог усвајања, биће важније да сви бринемо о спровођењу одредбе која спречава злоупотребу, неискуство, незнање и лаковерност деце.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.