Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Узе оно детe...
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

06. 02. 2014.

Аутор: Драган Илић Извор: Време

Узе оно детe...

Ове недеље Фејсбук је прославио десети рођендан. Србија држи четврто место по броју ФБ профила по глави становника. Процењује се да око два милиона грађана користи интернет, а постоји 3,4 милиона профила. Дакле, сваки корисник има свој официјелни профил и још један – за посао или лажно представљање! Много волимо да се дружимо на друштвеним мрежама, волимо да виримо шта раде комшије и пријатељи.

 

Наши политичари, службеници и службенице у Влади такође су од крви и меса, па се често побркају службени и приватни профили. Тада у таблоидима листамо фотке са мора, селфи у доњем вешу, зезање у авиону са роковником и Шефом, вечере са пријатељима. Волимо да се покажемо пред светом, а шта је боље од светске друштвене мреже?

Протекле недеље, као у народној песми Буна на дахије, оркански ветар и сметови снега као да су наговештавали почетак предизборне кампање у Србији.

На зрењанинском путу, око Суботице и Пожаревца, људи су сатима, а неки богами и данима, били завејани у сметовима. Фрка је почела у четвртак ноћу, а у петак је око подне спасиоцима у помоћ прискочила војска Србије. Када су се камере појавиле пред завејаним колонама, у акцију спасавања укључили су се и ППВ Александар Вучић, а нешто касније и Ноле национале.

Снимак Александра Вучића како вади дете из аутобуса, прти кроз мећаву до хеликоптера – даје изјаву са ветром у коси – траје укупно 30 секунди и емитован је на свим телевизијама безброј пута. Дете је, опет, гле случаја, мали Албанац на путу за Призрен. Све се наместило – кампања за изборе почела је тешком артиљеријом!

Међутим, оно што се затим десило, показало је да Срби све ове године нису само блејали на Фејсу.

Из минута у минут појављивале су се фотографије – где је уз помоћ фотомонтаже Први Потпредседник добио натприродне моћи суперхероја.

Муњевито се пронео и монтирани снимак са наховањем – о саватавању детета у сврху предизборне пропаганде. Овај маркетиншки покушај да се хуманост искористи код бирача претворио се у Вучићеву ноћну мору, јер је зезање добило националне размере, па је напросто било немогуће оптужити опозицију за синхронизовано зајебавање на нету.

Снежна афера наставила се брисањем зезаторског снимка са свих локација на Јутјубу, иначе дела Срђана Милетића, човека са хиљаду гласова, одраније познатог политичарима јер их је потпуно равноправно исмејавао у луткарском серијалу "Никад извини".

Цензуру је, наводно, спровела компанија која пружа софтверске услуге РТС-у! Образложење је такође – апсурдно – заштита ауторских права и достојанства детета које Вучић спасава. Питам се само како ли се осећао малишан, који вероватно не разуме језик, док га неко односи у хеликоптер.

Када сам помислио да је ту крај – сага се наставила ванредном седницом Главног одбора СНС-а, где су оптужени "неки кварцовани политичари" да подјебавају и не раде ништа нити спасавају децу, а ТВ Пинк се потрудио да током читања саопштења уметне слику Бојана Пајтића.

Судбина спорног видео-клипа је – можете га видети само на Вучићевом ФБ профилу.

Овај снежно/кварцовани марифетлук има ипак за ТВ манијаке дубље значење – јер је у малој медијској елипси показао како функционишу наши медији.

Прво, нисмо се снашли у кризној ситуацији, по обичају смо закаснили. Друго, политичари ће сваку ситуацију покушати да искористе за појављивање на телевизији. Треће, све ТВ станице ће некритично и увлакачки пренети појављивање Вучића учествујући у митоманији. Четврто, грађанима је доста политичке демагогије, нису баш потпуно апатични и политичари су им се мало смучили. Пето, ово су евидентно први избори у Србији на којима ће интернет играти важну улогу у комуникацији са бирачима.

За мене је судбински важна чињеница да се хумор вратио у наш јавни простор, јер хумор сматрам знаком психичког здравља појединца и друштва.

Овог пута је материјал за зајебанцију дао Александар Вучић у својој медијској митоманији. Што би рекли – сам се наместио, али нећемо морати дуго да чекамо на следећи гаф. Неће бити потребна снежна олуја да неки од кандидата пожели да фасцинира бираче у Путиновом стилу.

Предизборна кампања је време када политичари постају, благо речено, неурачунљиви. Образи ће бридети и телевизијама које су попиле озбиљну шамарчину за полтронство, а да је памети, брже-боље би ангажовали Милетића и све сличне креативце да из свог угла прате кампању до избора.

Плашим се да ће интернет ипак остати једино место за креативно зезање политичара. Видимо се на Фејсу…

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси