Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Где се информишу новинари
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

02. 12. 2013.

Аутор: Б. Цвејић Извор: Данас

Где се информишу новинари

Скоро половина новинара изјавила је да има потпуну аутономију, док око 42 одсто њих своју аутономију на радном месту перципира као делимичну, а осам одсто сматра да уопште нема аутономију, показује истраживање Бироа за друштвена истраживања у којем је учествовало скоро 300 новинара, а које је урађено у оквиру „Кампање за медијску писменост“.

На питање из којих се медија најчешће информишу, 45 одсто новинара је одговорило да се информише подједнако из нових и традиционалних медија, 35 одсто се информише претежно из нових, док се свега један испитаник информише искључиво из традиционалних медија. Када је реч о употреби друштвених мрежа, три четвртине новинара одговорило је да користи Фејсбук, приближно половина има налоге и на Твитеру, Линкедину, 38 одсто на Гугл плусу, скоро 13 одсто користи Инстаграм, а свега 11,4 одсто испитаника не користи друштвене мреже.

Према овом истраживању, испитани новинари се најчешће информишу преко интернета и телевизије. Чак скоро четири петине испитаника изјављује да се најчешће информише преко интернета, путем телевизије сваки четврти, а трећина путем друштвених мрежа. Најмањи број новинара информише се преко радија и недељника и магазина.

„Новинари су питани да од понуђених одговора изаберу више оних који одговарају њиховим ставовима према коришћењу друштвених мрежа. Чак 71,5 одсто њих изјављује да их користи за праћење догађаја, као извор података, док је по нешто више од 55 одсто одговорило ради праћења рада других медија и за приватне поруке. Приближно сваки четврти новинар пласира садржаје на друштвене мреже неколико пута недељно. Бројни (23 одсто) су и они који то раде на дневној бази, док 22 одсто посећује и чита садржаје са друштвене мреже, али их сами не пласирају“, наводи се у анализи резултата истраживања.

Узорак овог истраживања обухватио је 291 новинара, а уједно су рађена истраживања о медијској писмености и са 133 професора грађанског васпитања, 350 студената новинарства и 2.453 ученика завршних година средњих школа.

Медијска коалиција, коју чине новинарска и медијска удружења, и USAID покренули су „Кампању за медијску писменост“ у циљу јачања и подршке демократизацији друштва кроз промоцију медијске писмености, независног и одговорног новинарства. Пројекат има за циљ да утврди каква је перцепција медија и ниво разумевања улоге медија и медијске културе и да потом, кроз серију активности, допринесе развоју аналитичког приступа медијским садржајима.

Онлајн ресурс центар

У оквиру „Кампање за медијску писменост“, у јануару 2014. ће бити отворен сајт Онлајн ресурс центар - место где ће професори моћи да нађу изворе, материјале и планове часова о темама у вези са медијском писменошћу за часове грађанског васпитања, а средњошколци материјале који ће их заинтересовати за улогу медија у њиховим животима. Новинари ће на овом сајту моћи да нађу најновија онлајн оруђа која могу да користе у послу, као и идеје како да користе друштвене мреже и интернет за производњу текстова од јавног интереса.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси