Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Онлајн медији дијаспоре не испуњавају своју функцију
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

25. 10. 2013.

Извор: Танјуг

Онлајн медији дијаспоре не испуњавају своју функцију

Онлајн медији српске дијаспоре не испуњавају своју основну функцију да Србима у иностранству пружају тачне и релевантне информације о питањима која се односе на заједницу у којој живе, закључак је пилот-истраживања. Како се наводи у истраживању урађеном за потребе Удружења новинара Србије и Канцеларије за сарадњу са дијаспором и Србима у региону Владе Србије, ти медији нису место на које ће српска заједница у дијаспори или региону свакодневно долазити као на свој основни извор информисања.

То је пре свега због недовољно честе ажурираности садржаја медија, недостатка садржаја из сопствене продукције и садржаја који се директно односе на локалну заједницу, али и непрегледности, односно лоше навигационе структуре сајта.

Истраживање, које је представљено на данашњем панелу "Професионализација онлајн медија дијаспоре", показало је и да се од двадесетак анализираних медија као најчитанији издваја портал "Вести онлајн", који месечно има три милиона посета, односно око 100.000 дневно, пре свега из Србије (57 одсто), а затим из Немачке, Босне и Херцеговине, Аустрије, Швајцарске, Сједињених Америчких Држава и Аустралије.

 

Према речима помоћнице директора Канцеларије за сарадњу с дијаспором и Србима у региону Николине Милатовић Поповић, истраживања дијаспоре су неопходна, али постоји проблем узорка испитивања, односно узорак заинтересоване дијаспоре која контактира са државом није довољан и да знање мора да се врати у Србију.

"Тај узорак обухвата само мали проценат оних који спадају у такозвани "одлив умова" деведесетих, а нарочито после 2000. које морамо да вратимо у Србију. Покушаћемо да помогнемо онима који то желе да уђу у онлајн заједницу српске дијаспоре, јер верујемо да на тај начин тај узорак можемо да проширимо", поручила је Милатовић Поповић.

Она је додала да је задатак Канцеларије праћење положаја дијаспоре, њено информисање и побољшање веза с њом и да ће српска заједница у другим земљама постати видљивија матици уколико бар неки од онлајн медија дијаспоре испуни своју функцију информисања те заједнице.

Према речима одговорног уредника портала "Вести онлајн" Бранка Рајчевића, њуз портали се у овом тренутку налазе у једној врсти транзиције у којој се сусрећу са проблемом нејасне економске рачунице, односно "како капитализовати оно што радите".

"Морамо да нађемо меру како ћемо то да учинимо, да постоји бесплатан, али и плаћени садржај. Ни Њујорк тајмс није до дан данас нашао одговор на то питање, ни они не знају 'где ће брод да иде' за две године", сматра Рајчевић.
Он је додао да сви портали "краду" вести једни од других, истакавши да актуелни закони с том праксом не могу адекватно да се изборе.

"Наша правна пракса је веома недефинисана у смислу да не знамо колико кошта то што је неко пренео некога", рекао је Рајчевић додавши да постоје законска решења, али да она нису довољно прецизна.

Директор пословног развоја "Huge media" Срђан Ерцег указао је на чињеницу да је тржиште онлајн медија веома тешко јер се мења на дневном нивоу и да оно што се данас сматра као правим моделом можда неће више важити за три месеца.
Он је указао и на проблем интертности онлајн медија када је реч о "продаји своје робе", односно својих посетилаца.
"Сви кажу да је долазак до новца проблем, али не видим да је неки онлајн медиј урадио бизнис план. Сви говоре о дијаспори, али не види се која је то дијаспора, колико је то људи, мушкараца, жена, која је њена демографска структура, која су њена интересовања, колико имају новца, ста троше и где троше...", истакао је Ерцег.

Према његовим речима, неопходно је да сваки онлајн медиј прође aудит како би оглашивачи знали колико је портал посећен, које се странице најчешће отварају, одакле долазе посетиоци...

"Медији контролишу паре. Ја морам да гледам шта ми ви продајете, а то је корисник, односно посетилац и зато је битан садржај портала. Када неко каже да је нешто бесплатно на интернету, то је лаж. То не постоји јер сте ви продали себе (посетом сајта)", објаснио је Ерцег.

Он је оценио да је кључни задатак државе да омогући развој широкопојасног интернета, али и већи притисак на банке да омогуће лако мобилно плаћање, како би читаоци могли да плате, на пример, динар за текст који желе да прочитају.

"Слажем се да би медији требало да се плаћају како не би дошли у ситуацију када ће морати да подилазе оглашивачу. То би била катастрофа за друштво, јер медији неће моћи да критикују производ оглашивача који му даје плату", закључио је Ерцег.



Коментари (1)

Остави коментар
пет

25.10.

2013.

Blagoja Ristic [нерегистровани] у 20:10

Nije vazno

Nije vazno sta vi mediji iz matice mislite o nama medijima u dijaspori (posto pripadam njoj) nego je vazno da ustavari mi postojimo. Da li je to zbog nacionalnog samoljublja ili nemanja uredjivackih redakcija (o cemu je bila glavna tema prosle godine I diskusija kako da nas diskvalifikujete) da bi bili glasila ili medije koja su noosioci srpskog imidza u dijaspori, zapitajte se sta je Srbija samo u ovoj godiini uradila da bi se neke promene uradile u medijima u dijaspori. Pojedini mediji u dijaspori postojali su mnogo duze nego mnogi u Srbiji ali ugasili su se jer pre svega zbog finaniskog problema. Ministarstvo za dijasporu ili danas Kancalarija, potrosili su velika sredstva na jednokratne akcije ali nisu nista uradili kako bi se ova saradnja ostvarila izmedju dijaspore I matece osim sto godina izbacuju parolu da dijaspora treba da investira u Srbiju koju svakodnevno potresaju korupciske afere. Nije vazno, opstacemo mi I bez vase pomoci ali pitanje je da li ce Srbija opstati sa ovakvom politikom koju void godinama prema dijaspori. Blagoja Ristic, producent srpskog tv programa koji se 15 godina emituje u Kanadi.

Одговори

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси