Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Потрајаће продаја Ђиласове фирме
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

28. 09. 2013.

Аутор: Ј. Рабреновић Извор: Политика

Потрајаће продаја Ђиласове фирме

Драган Ђилас се јуче у Агенцији за привредне регистре и даље водио као сувласник „Мултиком групе“, предузећа за мултимедијалне комуникације с 25 одсто удела.

 

Чини се да лидер демократа или није продао свој удео у фирми или да цела прича с продајом још није завршена.

Сам Ђилас је пре два дана у Новом Саду изјавио да је „Дајрект медија“, у којој је „Мултиком“ сувласник, у поступку продаје, да је то процес који траје и да ће у Србији платити порез.

Иначе, Ђилас нема законску обавезу да јавно саопшти за колико је продао фирму. То би морао да је фирма котирана на берзи, и да га обавезују правила, или да је купац котиран на берзи, па би и он имао исту обавезу. Овако, приватни договори остају непознаница за јавност, док ту информацију морају имати искључиво пореске управе како би утврдиле висину пореза.

Ђиласовим утицајем на медије бавио се и Савет за борбу против корупције у свом Извештају о притисцима и контроли медија у Србији из септембра 2011. године. Ту се наводи да значајно место на тржишту реклама и маркетинга имају агенције у којима удео у власништву има Драган Ђилас, градоначелник Београда и тада заменик председника Демократске странке. Наведено је да је Ђилас власник четвртине удела у маркетиншкој агенцији „Мултиком група“, у којој је некада имао половину удела, а да другу четвртину има Милица Делевић, шефица Канцеларије за европске интеграције Владе Србије.

Власничка структура сада је другачија, јер је највећи акционар Драгослав Илић, који поседује 42 одсто, док се 33 одсто води на саму „Мултиком групу“. „Мултиком група“ основана је 2004. године, а бави се пословима везаним за оглашавање у медијима, закуп медијског простора, финансирање продукција, куповину и продају телевизијских права... „Мултиком“ поседује уделе у другим агенцијама и то 93 одсто у „Дајрект медији“, која се такође бави продајом рекламног простора.

У Извештају савета је наведено да је „Мултиком група“ већински власник домаћих предузећа „Спарк евент промоушн”, предузећа за промотивне активности, „Спортс“ АДД, за књиговодство, „Биг принт“, за штампање, и „Френди“, за трговину преко интернета, док продукцијска кућа „Емоушн“, у којој је „Мултиком група“ све донедавно била сувласник са 49 одсто, реализује најскупље телевизијске програме, попут „Великог брата“, „48 сати свадба“, „Све за љубав“, „Мењам жену“, „Операција тријумф“, „Узми или остави“...

Према подацима које је Савет добио од АПР-а, „Мултиком“ је 7. јуна 2011. године брисан из регистра као сувласник у продукцијској кући „Емоушн“, а као једини власник уписано је предузеће ИМГС Горана Стаменковића, који је до ове промене у власничкој структури „Емоушна“ имао 51 одсто удела. „Мултиком“ и „Дајрект медија“ из године у годину бележе раст нето добитка, па је тако на основу података добијених од Трезора НБС, Савет за борбу против корупције утврдио да и штампарија „Биг принт”, која је чланица „Мултиком групе“, остварује директну пословну сарадњу са државним институцијама, међу којима има оних који се финансирају из буџета града Београда, чији је градоначелник управо Драган Ђилас.

Та фирма је пружала услуге и Скупштини града Београда, градској општини Нови Београд, већини београдских позоришта (Атеље 212, Звездара театар, Београдско драмско позориште, Југословенско драмско позориште,...), али и Туристичкој организацији града Београда, Библиотеци града Београда, Културном центру града Београда, Дому омладине, Дому здравља Раковица... „Биг принт“ је пружао услуге и Историјском музеју, Педагошком музеју, Народном музеју, Музеју историје Југославије, Српској академији наука и уметности..

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси