Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Ђилас и медији
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

26. 09. 2013.

Аутор: Батић Баћевић Извор: Политика

Ђилас и медији

„Зини да ти кажем, напиши још један коментар о Бус плусу”, рекао је одлазећи градоначелник Београда Драган Ђилас новинару „Политике” Дејану Спаловићу док је улазио у салу. Није познато да ли је његова недопустива реакција изазвана сасвим логичним питањем новинара „Политике” (за колико је новца продао акције у својој фирми), нервозом због губитка власти у престоници или је можда господин Ђилас збуњен све чешћим неугодним новинарским питањима које тако дуго није слушао.Али би морало да буде познато да ниједан лидер у Србији, било из опозиције или власти, не сме да се понаша и опходи према новинарима на овај начин, а посебно не према новинару куће која ће ускоро 110. рођендан и постоји дуже од било које странке у Србији.

 

Веома је лако наћи новинара у Србији који би могао да веома  прецизно опише напад Велимира Илића на новинара новосадске телевизије Аполо, уз детаљну расправу да ли је чачански неимар и кикбоксер шутнуо само фасциклу или новинарско колено.

Неупоредиво је теже наћи новинара или лиценцираног борца за демократију и медијске слободе који би се сетио да је, нешто касније, Ненад Чанак једној новинарки новосадског Дневника током интервјуа узео диктафон, разбио га о под и упутио низ увреда.

Можда због тог „осећаја либералне елите“ да проевропски политичари не могу да врше притисак на медије или због благонаклоног односа западних амбасадора према Закону о информисању и отказима неподобним новинарима, медији су дуго углавном ћутали о слабим тачкама Демократске странке, Бориса Тадића или Драгана Ђиласа.

Свако ко данас, у некој документацији, погледа медије из априла 2012. године могао би да помисли како је Србија европско економско чудо, земља у коју улазе милијарде евра, па мора да увезе стотине хиљада радника како би подмирила глад страних инвеститора за радном снагом.

А онда се власт променила и то медијско удвориштво се изненада вратило као бумеранг демократама, који су у чуду гледали како им њихови медијски ударници раде оно што су до јуче радили опозицији.

А сам Драган Ђилас је од једног од главних јунака из чувеног извештаја Верице Бараћ, који је постао чувен пошто су о њему сви причали а нико га није објавио, постао редовна мета неких листова који су знали и где пије кафу, из које банке подиже новац  и ко ће од његових сарадника бити ухапшен.

Таква врста медијске вендете могла би да помогне и Ђиласу и самој странци да се консолидују и да привуче део разочараних бирача, који су осетљиви кад се опозиција стално оптужује за све што не ваља у друштву. Ђиласово вођење Београдом је било знатно боље него што се последњих месеци могло прочитати у неким таблоидима, али то не значи да је било тако успешно како се протеклих година читало и гледало у медијима.

ДС је учинио озбиљан напор да себе сведе на странку малих домета и великих алибија, али му је владајућа коалиција понудила идеалну прилику да се опорави и постане моћнији него данас. Али би пре тога челници морали да научи да се понашају пристојно према медијима.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси