Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Скајп одлази у историју: Како је вољена платформа доживела гашење?
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

30. 04. 2025.

Извор: independent.co.uk/ Н1

Скајп одлази у историју: Како је вољена платформа доживела гашење?

Скајп је био први програм те врсте који је обичним људима омогућио да остварују видео позиве преко интернета, широм света. У то време, платформа је била револуционарна но пред његово затварање у мају, Ели Мјур поставља питање – како је дошло до тако спектакуларног пада баш у тренутку када је потреба за интернет комуникацијом достигла врхунац?

Скајп је видео све. Стресне разговоре за посао. Непријатне породичне сусрете преко океана. Љубави на даљину – и раскиде. Многе важне животне ситуације испратио је карактеристични Скајпов звук позива и онај тон који означава крај разговора, а звучи помало као кијање, пише Индепендент.

Када се 2003. године светлоплави лого појавио на нашим десктоповима означио је први пут да обични корисници могу бесплатно да успостављају аудио и видео позиве преко интернета – и тиме је класична фиксна и мобилна телефонија пренесена у дигитални свет. Ипак, у мају, ова некада свеприсутна видео chat платформа заувек затвара своје „свевидеће око“.

Власник Скајпа, Мајкрософт, објавио је да се платформа гаси 5. маја, након више од 20 година рада, у циљу „поједностављивања комуникацијских услуга за кориснике“ и преусмеравања на своју огромну пословну платформу Teams (где ће се пребацити и преостали милиони корисника Скајпа у наредним данима). У саопштењу поводом гашења, Мајкрософт – који је купио компанију 2011. године за 8,5 милијарди долара – навео је да је Скајп био „неизоставан део савремене комуникације и сведок безброј значајних тренутака“, али да је заправо већ деценију на апаратима за одржавање живота.

Можда се питате: како је толико вољена платформа доживела тако озбиљан пад баш у тренутку када се цео свет пребацио на интернет услед пандемије?

Први део приче је тај да Скајп једноставно није успео да парира сјајнијим конкурентима попут Зум-а или Slack-a, који су искористили глобални прелазак на рад од куће. Друга теорија каже да Скајп није био довољно прилагођен за еру паметних телефона. А према некима, Мајкрософт је свесно потиснуо Скајп на технолошку маргину да би ојачао Teams – и тиме полако елиминисао оригиналног пионира.

Када су 2003. године дански софтверски инжењер Јанус Фријс и шведски програмер Никлас Ценстром основали Скајп, компанија је доживела астрономски успех – до краја 2005. имала је 75 милиона активних корисника.

Први пут је продата eBay-u 2006. за 2,6 милијарди долара, да би већ 2009. већински удео био продат конзорцијуму инвестиционих фондова. Затим су се укључили гиганти: Мајкрософт је 2011. надмашио понуде Гугла и Фејсбука и купио Скајп, у тренутку када је платформа имала око 150 милиона активних месечних корисника и чак 663 милиона регистрованих широм света. Скајп је био толико раширен да је постао глагол – синоним за видео позив.

Ако сте користили Скајп у његовим раним годинама, можда вас и данас ухвати талас носталгије када се сетите оригиналног звона позива или оних шушкавих нотификација које су га чиниле неодољивим.

 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси