Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Истраживање ОЕБС-а: Две трећине грађана Србије активно избегава да прати вести
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

17. 11. 2024.

Аутор: Бета Извор: Данас

Истраживање ОЕБС-а: Две трећине грађана Србије активно избегава да прати вести

Готово две трећине грађана Србије, њих 65 одсто, према истраживању Организације за европску безбедности и сарадњу (ОЕБС) из 2022. године, активно избегава да на дневном нивоу прати вести, изјавила је данас независна консултанткиња Наталија Братуљевић.

Она је на скупу „Сећате ли се локалних медија?“ у Београду, у организацији Асоцијације „Локал прес“, навела да истраживачи тврде да је Србија незванични рекордер у тој области.

„Већина грађана сматра да медији не раде у јавном интересу и да у први план стављају своје политичке ставове“, навела је Братуљевић.

Исто истраживање, према њеним речима, показало је и да грађани у највећој мери (83 одсто) користе друштвене мреже како би се информисали, као и да већина оних који се информишу, прати вести најмање једном дневно.

Говорећи о локалним медијима, навела је да је мали број новинара који ради у локалним редакцијама данас преоптерећен, бавећи се у исто време штампаним издањима, онлајн порталима и прављењем садржаја за друштвене мреже.

Локални медији, према речима Братуљевић, имају професионалне новинаре и уреднике, познају локалне околности и прате локалне теме и имају подршку заједнице, али немају много запослених и не могу да привуку млађу публику, која је углавном на друштвеним мрежама.

Због тога, како је оценила, постоји велика вероватноћа да ће, иако успеју да дођу до неких критичких информација, оне бити утопљене у море полузабавног карактера, међу којем има доста дезинформација.

Генерална секретарка „Локал преса“ Снежана Милошевић навела је да у Србији постоји 2.167 регистрованих медија, а као посебан проблем истакла мали број запослених, наводећи да ти локални медији имају између 40 и 70 одсто мање запослених у последњих 15 година.

Истакла је и економске проблеме локалних медија, наводећи да је информација најскупља услуга на свету, али да локални медији немају начин да то уновче. 

Према њеним речима, вредност медијског тржишта у Србији је 259 милиона евра, док су процене, јер не постоје званични подаци, да локални медији чине три до пет одсто тог износа.

Милошевић је указала и на пораст средстава пројектног финансирања медија од државе, наводећи да су она од 2015. године порасла са 9,5 милиона на 16,14 милиона, али да, посебно чланице „Локал преса“, бележе пад у износима које добијају на тим конкурсима.

Амбасадор Холандије Мартијн Елгерсма навео је податке из извештаја, али не за Србију, већ за Холандију, у ком се истиче значај локалних медија, њихово присуство посебно у руралним деловима земље, наводећи да је присуство локалних медија и у Холандији лимитирано и да не могу ефикасно да надгледају локалне власти.

Навео је да су многи подаци из извештаја препознати и у Србији, наглашавајући да су локални медији неопходни како би постојала демократија на локалу, а грађани били информисани о заједници у којој живе.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси