Вести
20. 09. 2023.
ЕП: Новац са Запада одлази у проруске медије у Србији и Бугарској
Србија, Бугарска, али и друге земље региона, имају медије који отворено заговарају руску страну у агресији те земље на Украјину и свесно износе дезинформације о том сукобу, а истовремено за свој рад добијају новац за Запада, чуло се током дебате у Европском парламенту у уторак.
У дебати одржаној у Европском парламнету, указано је да се велике западне компаније, које раде у региону Западног Балкана, често рекламирају у такозваним про-кремаљским медијима, упркос што то бране интерна правила и смернице тих компанија, али и јавно исказана посвећеност борби против дезинформација, не само у контексту руске агресије на Украјину.
„Медији у Србији и Бугарској нису довољно јаки. Нема довољно финансирања за квалитетно, независно новинарство. Уместо тога, новац са Запада, кроз рекламе иде на вебасајтове и телевизије које имају ниске уређивачке стандарде и који подржавају проруски наратив. Зато је важно да оглашивачи који се појављују у таквим медијима разумеју овај прблем“, рекао је Питер Хорокс, дугогодишњи директор у ББЦ.
Подаци организације ЦРТА показују да је више од 65 одсто оглашивача у медијима који извештавају негативно о ЕУ и позитивно о руској пропаганди – долазе са Запада.
Поједини не знају на који начин се троши њихов новац за рекламирање, јер та врста одлучивања често иде преко посредника, који бира медије у које ће пласирати рекламу.
Проблем је ексалирао у време пандемије вируса корона, када су многе компаније, мимо свог знања, финансирале медије и портале који су ширили дезинформације.
Руски рат у Украјини је показао размере проблема и указао на потребу да се са таквом праксом престане.
Због тога се тим компанијама мора указати на реалност – да директно финансирају пропаганду усмерену протв држава из којих долазе.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.