Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Студијска дебата "Кад кажете...медији: Пропаганда или информисање?"
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

05. 12. 2012.

Извор: Фонет

Студијска дебата "Кад кажете...медији: Пропаганда или информисање?"

Ниједна власт у Србији није тако брзо зауздала медије и ставила их под своју контролу, као садашња, оценио је главни уредник магазина Статус Славиша Лекић у студијској дебати "Кад кажете...медији: Пропаганда или информисање?".

 

Ова власт, као и све претходне, ставља медије под своју контролу. То је почело пре 25 година доласком Милошевића на власт, трајало је деведесетих, после 5. октобра се понављало исто, али, ниједна власт није тако брзо, зауздала медије, као ова, рекао је Лекић.

Лекић је предочио да је и Медијска стратегија, која је коначно донета у Србији прошле године, постала предмет политичких претензија.

"После три године, колико је рађена Медијска стратегија, таман кад је заживела и почела да функционише, одједном се појавила вест да нека 'фантомска радна група' у кабинету председника државе ради допуну Стратегије и има неке своје амандмане", указао је он.

Ни дан данас није јасно шта се ту дешава, да ли је стопиран рад те радне групе, али сам начин на који се покушало да се Медијска стратегија промени, допуни или одбаци, па усвоји нека друга, показује да и ова власт жели да колико год је могуће контролише медије, закључио је Лекић.

Доцент Факултета политичких наука у Београду Синиша Атлагић је указао да су медији у Србији преживели диктатуру, али не зна се како ће демократију.

Медији у Србији тешко преживљавају демократију, навео је он и оценио да је српска медијска сцена дерегулисана.

Држава је покретач појединих медија, односно власник, држава је власник издавачких предузећа и највећи оглашивач и у том смислу она врши веома велики утицај на медије, а индиректно на грађане, напоменуо је Атлагић.

Када се то повеже са деловањем ПР агенција или других агенција које шире пропаганду, схватамо колико су они увезани, додао је он.

Према његовим речима, три највеће и најуспешније ПР агенције у Србији воде људи блиски партији, која је до скоро била владајућа, а многи ће се запитати како је партија која има тако моћну машинерију могла да изгуби изборе.

"Просто, против пропаганде се бори другом пропагандом", указао је Атлагић.

Директор Медијске документације Ебарт Велимир Ћургус Казимир рекао је да је власништво медија проблематично, али да је генерално, власништво у Србији извор проблема.

Медији су на тапету јер политичари сматрају да су кључни како би освојили или задржали власт, али проблем транспарентности власништва постоји у укупној српској економији, рекао је Казимир.

Он је предочио да је Србија готово прошла процес приватизације, а да се за многе фирме, које су уништене или опстале, не зна ко их је купио.

Да ли су куповане домаћим новцем или новцем са Кипра или је неко трећи власник. Живимо у некој врсти сумрака, тако да није чудо да се питамо ко то контролише, рекао је Казимир.

Према његовој оцени, не мора чак ни да се зна ко шта контролише, ако се поштују правила игре, која су већ добро позната.

Студијска дебата " Пропаганда или информисање?" одржана је у београдском Медија центру у оквиру серијала “Кад кажете...медији” који подржава Фонд за отворено друштво.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси