Вести
04. 09. 2012.
ПР уместо новинара
Агенције за односе с јавношћу полако узимају посао новинара, јер праве, уместо њих, информације које се објављују, што је велики проблем, не само за медије у Србији, него и за новинарску професију.
Ово је данас изјавио главни аналитичар Бироа за друштвена истраживања (БИРОДИ) Зоран Гавриловић.
Он је, на представљању публикације о извештавању медија у изборној кампањи, рекао да се новинари често сусрећу са ситуацијом да, када се врате са неког догађаја, њихов уредник већ добије саопштење ПР агенције, чија се садржина не подудара са оним што је стварно било на том скупу.
Гавриловић је указао и на "феномен партијске камере", јер су током изборне кампање телевизије са националном фреквенцијом имале исте прилоге са истог догађаја, које су правили страначки изборни штабови или унајмљене агенције.
"То нарушава интегритет и аутономију телевизије", оценио је Гавриловић и запитао како су телевизије добиле националну фреквенцију ако немају новинаре и сниматеље да испрате изборну кампању једном у четири године.
Погубна је чињеница, коју су истраживачи БИРОДИ уочили током изборне кампање, да су приватне телевизије, приликом извештавања, у највећој мери цитирали државну новинску агенцију Танјуг, нагласио је Гавриловић.
Према његовим речима, директорка агенције је представницима БИРОДИ то образложила ставом да велики број телевизија види у Танјугу сигурност, "јер је државна агенција и не могу да погреше ако узму од њих".
"То је погубно и јако лоше за интегритет медија", упозорио је Гавриловић, "уколико немају храбрости да извештавају, сходно својој савести и професионалној етици".
Он је додао да можда државна агенција нема најбоље прилоге, већ да нека друга можда има боље.
То преузимање од Танјуга је индикатор условног понашања, где се приватни медији ослањају на државну агенцију и преузимају информације ње, закључио је Гавриловић.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.