Вести
29. 09. 2020.
Трећина грађана не верује ни једном медију
Грађани највише времена проводе на друштвеним мрежама, најчешће их интересују кратке видео форме, скоро никада не проверавају информације које су прочитали, а више од трећине не верује ниједном медију, показало је истраживање о медијској и дигиталној писмености, чији су резултати данас представљени.
Истраживање су спровели Центар за слободне изборе и демократију (Цесид) и "Propulsion" у сарадњи са USAID-ом.
"Око 35 одсто испитаних изјаснило се да не верује ни једном медију, 24 одсто има поверења у портале, 17 одсто у друштвене мреже док само 19 одсто грађана верује садржајима које чује на телевизији, рекао је Бојан Качар из Цесида, представљајући резултате.
Он је истакао да је спорт тема која највише занима грађане, а затим ковид у тренутној ситуацији, следе политика, мода и музика.
Људи дневно проведу 81 минут слушајући радио, али како је рекао Клачар ту спада и седење на радном месту или у кафићу, 67 минута претражују интернет, 77 минута гледају ТВ, 23 минута листају новине, док чак 104 минута проводе на друштвеним мрежама.
Телевизију гледа старија популација, док су млади на друштвеним мрежама, пре свега на Инстаграму, а средња генерација и старији више користе Фејсбук, показало је истраживање.
Клачар је додао да испитаници сматрају да су задовољавајуће медијски и дигитално писмени, свесни да није добро прочитати само наслове, али и без воље да проверавају податке које су прочитали.
"Највећи проценат грађана не зна да направи блог, две трећине и даље плаћа рачуне у банци лично, док половина испитаних не уме да направи power point презентацију", рекао је Клачар.
Уредница Нове економије Биљана Стјепановић истакла је да је пред медијима изазов да озбиљне садржаје прилагоде формама које су прихватљивије за млађе кориснике.
Она је додала да никада не објављује непроверене информације, али да многи медији немају ресурсе за тај посао. Ипак сматра да је истина у медијима од пресудног значаја и да се морају определити да ли ће им то бити приоритет, јер велики број "кликова" неком медију краткорочно може да донесе успех, али ако више пута објави лаж, корисници га напуштају.
"Медији ипак морају да виде куда иде тенденција медијског садржаја и како се млади информишу, па да такве садржаје и понуде", рекла је Стјепановић.
Пројекат о медијској и дигиталној писмености биће настављен и наредних месеци, најављено је на конференцији за новинаре.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.