Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Вучићу на РТС сат времена, бојкоту 24 секунде
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

30. 06. 2020.

Аутор: И. Николетић Извор: Данас

У последњој недељи пред изборну тишину председник Србије био доминантан актер на националним телевизијама, потврдио и извештај надзора РЕМ-а

Вучићу на РТС сат времена, бојкоту 24 секунде

На телевизијама са националном фреквенцијом и Н1, након аналитичара који су заузели нешто више од 17 одсто укупног програма које је надгледало Регулаторно тело за електронске медије (РЕМ), појављивање председника Србије Александра Вучића, као и листе на чијем је челу, заузело је скоро 16 одсто програма.

Он је на малим екранима за недељу дана провео 38 сати и 54 минута, дупло више него остали, некатегоризовани учесници кампање, или трећепласирана коалициона листа СПС-ЈС, са око 7,24 одсто укупно посматраног времена.

На првом програму РТС-а Вучићу је посвећено сат времена од укупно нешто више од шест и по сати, док је странкама које су се определиле на бојкот уступљено тек 24 секунде (СЗС), односно минут и 19 секунди (Не давимо Београд), показује последњи пресек РЕМ, за период од 13. до 18. јуна. Стручне службе тог тела су посматрале редовни информативни програм, специјализоване изборне емисије, остале емисије у којима се појављују предизборни прилози и огласне изборне програме. Подсетимо, БИРОДИ-јеви налази последњих десет дана кампање, који се односе на мониторинг централних информативних емисија, показали су да је у другом Дневнику РТС Вучић био доминантна тема, и то у 55 одсто случајева и о њему је извештавано позитивно, док за критику није било места, а странке које су заговарале бојкот избора нису поменуте ни један једини пут.

На РТС 1 следећа по заступљености је листа Чедомира Јовановића са 41 минутом, Један од пет милиона са око 40 минута и аналитичари са 38 минута времена.

Већ поменути БИРОДИ-јев мониторинг изнео је податке да је осим на јавном сервису, Вучић био главна тема и на ТВ Пинк, где му је посвећено рекордних два сата и 11 минута, од чега је критикован тек пет секунди, а у 62 одсто времена „хваљен“, затим на Првој са око пола сата времена и 17 секунди негативног извештавања, слично и на ТВ Хепи, где је имао три негативне секунде. На ТВ Б92 Вучић је, заједно са Владом Србије, био десетоструко присутнији у вестима од осталих актера, са свега четири секунде критике. На ТВ Н1, Вучић и Влада Србије су на другом месту по заступљености, у највећем броју случајева неутрално представљени (43 односно 47 одсто), док су извештаји на њихов рачун били негативни у 32, односно 31 одсто случајева.

Слични су и подаци РЕМ-а, према којима је на ТВ ПИНК листа „За нашу децу“ била заступљена, чак више и од аналитичара, у 22,7 одсто времена, што је готово трећина изборних прилога. Председник је боравио на екрану те телевизије два сата и 19 минута, што је дупло више од друге на списку, листе УДС, која је имала сат и осам минута, а готово троструко више од треће, листе СРС, са 49 минута.

Апсолутни рекордер у отвореној промоцији председника Републике, чије је представљање странке на изборима дискутабилно, је телевизија Хепи, на којој је о Вучићу било речи чак више од шест и по сати, односно тачно трећину укупног програма намењеног свим учесницима избора, али и онима који их бојкотују, са 32,52 процента учешћа. Шешељева листа имала је око два и по сата, Дачићева око сат и 18 минута, док су Зукорлић, Заветници, Народни блок и метла имали нешто више од сат времена на располагању, док су сви остали далеко мање заступљени.

На Б92 најзаступљенији су аналитичари и остали учесници избора, са два сата и 20 минута и 28,11 одсто изборног времена, а за петама им је листа „За нашу децу“, са два сата и 14 минута или 27,71 одсто учешћа.

ТВ Прва следи сличан тренд, па су највише времена однели аналитичари, око 25 одсто што је четвртина укупног програма, а нешто мање је заступљен и Вучић, са 22,14 одсто учешћа и око 50 минута програма. Осталим актерима остало је онда тек нешто више од сат и по да се појаве у програму те телевизије, па је највише времена, око 22 минута имао УДС, Метла око 18 минута а Чедомир Јовановић око 17 минута. Покрет Левијатан добио је око девет и по минута, Сергеј Трифуновић око осам и по минута, док су остали били заступљени са око минут времена.

Кабловска телевизија Н1 једина се не уклапа у очигледан доминантан модел представљања изборних такмаца, јер је листа „За нашу децу“ на тек на 13. месту по заступљености, са укупно 7,5 минута.

Аналитичари и остали учесници избора (РИК, РЕМ…) највише времена су представљани у предизборном програму, са скоро 19,5 сати за недељу дана. Иако су странке опредељене за бојкот најзаступљеније, са два сата и 12 минута, процентуално су заузеле тек нешто више од шест одсто укупног програма. Тако је Савезу за Србију посвећено око сат и по, а Иницијативи Не давимо Београд око 12,5 минута. Следе Шапић са 53 минута, Зеленовић са 48, ПСГ са 14,5 минута, док остали учесници имају по мање од 10 минута, већина мање од пет минута представљања.

Према РЕМ-овом извештају, на првом програму РТС, најмање заступљен током предизборних седам дана био је Савез за Србију, са уделом од 0,10 одсто укупног времена, а после радикала, Метле 2020 и социјалиста, више од 15 листа учесника избора, заступљено је у мање од 1,5 одсто укупног времена, што јасно илуструје неуједначен приступ јавном сервису.

На Пинку, СзС је имао минут и две секунде, и најмање је заступљен са 0,17 одсто времена. Веома мало су заступљене и поједине опозиционе листе, попут 1 од 5 милиона, који је имао пет минута и осам секунди, а ПСГ два минута и 17 секунди. На ТВ Хепи, Савез за Србију није ни поменут, ПСГ је имао мање од минут (0,06 одсто) а 1 од 5 милиона око минут, што је 0,09 одсто прилога. На Б92, око девет учесника избора имало чак мање од половине процента учешћа у укупном програму.

Странке бојкота игнорисане

Према налазима БИРОДИ-ја, током десет дана пред изборну тишину, у централној информативној емисији јавног сервиса, другом Дневнику РТС, странке које су заговарале бојкот избора нису поменуте ни један једини пут. Разлози бојкота нису били тема ни у дневницима ТВ Прве, док је Савез за Србију у негативном контексту поменут у 81 одсто прилога на телевизији Пинк, а на ТВ Хепи у 100 одсто случајева, где је био предмет извештавања тек 20 секунди. Овај тренд само потврђују и подаци РЕМ-овог мониторинга, иако у њихову анализу улази шири део програма телевизија, који обухвата све предизборне садржаје.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси