Насловна  |  Актуелно  |  Медијски конкурси - пројектно суфинансирање  |  Четири милиона продукцији која нема доказ да ће емитовати произведени серијал
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Медијски конкурси - пројектно суфинансирање

05. 07. 2018.

Аутор: Ј. Пешић Извор: УНС

Четири милиона продукцији која нема доказ да ће емитовати произведени серијал

На управо завршеном Конкурсу Министарства културе и информисања (МКИ) за телевизије и продукције агенција за услуге рекламе и маркетинга „RayDream production“ добила је четири милиона динара за пројекат, иако нема доказа да ће га реализовати путем медија, утврдило је Удружење новинара Србије (УНС). Уз пријаву на конкурс у коју је УНС имао увид агенција „RayDream production“ доставила је допис РТВ-а као потврду да ће пројекат „Трагом времена“ бити реализован на овој телевизији.

 „Поводом Вашег предлога за пословну сарадњу, обавештавамо Вас да постоји програмски интерес за емитовање на нашем програму“, наводи се у одговору РТВ-а овој агенцији, коју је потписао главни и одговорни уредник Првог програма РТВ-а Ненад Ћаћић.

Ћаћић: Нисмо се обавезали да ћемо емитовати, Власник агенције: РТВ заинтересован

На питање УНС-а да ли ће серијал „Трагом времена“ бити емитован на РТВ-у Ненад Ћаћић је прво упитао УНС о којој агенцији се ради.

„Документ који смо послали тој агенцији није обавезујући, већ само наговештава могућност да ће серијал бити емитован“, рекао је УНС-у Ћаћић и додао да је изненађен што је агенција „RayDream production“ доставила тај документ МКИ као потврду да ће серијал бити емитован на РТВ-у.

Агенција „RayDreаm production“ је у пријави на конкурс у коју је УНС имао увид, поред дописа РТВ-а у којем се наводи да постоји „интерес за емитовање“, као медиј преко којег ће пројекат „Трагом времена“ бити реализован навела и апликацију „за мобилне уређаје (Google Play, Aplle App Store), Јутјуба, Фејсбука, Вимеа, 2Д телевизијског садржаја, ВР садржаја“.

Након што је објављено Решење о расподели новца телевизијама и продукцијама, власник агенције „RayDream production“ Александар Јованић рекао је УНС-у да је „РТВ дао генерално мишљење за заинтересованост“ као медиј преко којег ће пројекат „Трагом времена“ бити емитован.

Подсетимо, Правилник за суфинансирање медијских пројеката прописује да, осим медија уписаних у Регистар медија, на конкурсу може учествовати искључиво „правно лице, односно предузетник, који се бави производњом медијских садржаја и који има доказ да ће суфинансирани медијски садржај бити реализован путем медија који је уписан у Регистар медија".

Ипак, ова агенција није доставила доказ да ће произведени медијски садржај бити реализован путем медија, што је УНС-у потврдио главни и одговорни уредник Првог програма РТВ-а Ненад Ћаћић.

На сајту Агенције за привредне регистре (АПР) агенција „RayDream production“ уписана је 2005. године, а као претежна делатност наводи се „рекламне агенције“.

Уз пријаву на конкурс власник ове агенције Александар Јованић приложио је и изјаву да се ова агенција бави и производњом медијског садржаја.

Власник агенције „RayDrem production“: Не желим да објашњавам тврдње да смо непознати

Након што је објављено Решење МКИ о суфинансирању проjеката производње  медијских садржаја намењених телевизијама, медији су писали да је новац додељен непознатим продукцијама, међу којима је и „RayDream production“.

Коментаришујући те наводе, власник агенције „RayDream production“ Александар Јованић рекао је УНС-у да не жели да објашњава шта су они радили и да „ко зна-зна“.

„Било је пројекта за локалне телевизије и за РТВ. Тренутно радимо на пројекту Града Новог Сада“, рекао је Јованић тада УНС-у.

Он је додао да пројекат „Трагом времена“ за који је добио четири милиона динара на конкурсу МКИ, обухвата 200 емисија од по пет минута о „историјским обележијима и лепотама делова Србије“ и да новац који су добили није висок, с обзиром на обим посла који пројекат захтева.

Како је предвиђено трошење новца за серијал „Трагом времена“

У пријави на конкурс агенције „RayDrem production“ наводи се да поседује „комплетну видео опрему за снимање и за постпродукцију материјала“.

Ипак, као трошкове пројекта новосадска агенција навела је „најам видео опреме, аудио опреме, хрома студија, монтаже, студија за анимације и постпродукције и трошкове транспорта“.

Као број запослених, агенција у пријави на конкурс, наводи да има једног сталног запосленог и једног хонорарног сарадника на пројекту.

Ипак, као трошкове пројекта „RayDream production“ наводи и новац за редитеља, наратора, сниматеља, сниматеља звука, монтажера, аниматора, IT стручњака и продуцента.

Агенција „RayDream production“ на АПР-у нема финансијских извештаја као и број запослених.

Награда агенције „RayDream production“ намењена туристичким организацијама

У пријави на конкурс власник „RayDream production“ навео је да је ова агенција за произведене медијске садржаје освојила „друго место у категорији аудио-видео публикација на међународном фестивалу публикација у Крушевцу“.

Међутим, у питању је фестивал на којем се такмиче туристичке организације са промотивним, а не са медијским садржајем.

 

 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси