Медијски конкурси - пројектно суфинансирање
14. 03. 2018.
Јавност недовољно обавештена о томе како се троши буџетски новац за медије
Годишње се потроши више милиона динара на медијске пројекте. БИРН-ово истраживање показује да институције нису довољно транспарентне у обавештавању јавности о томе како се овај новац троши. Индекс транспарентности показује да су институције достигле просечан резултат од 37% од могућих 100%.
Резултати извештаја добијени су увидом и анализом постојеће праксе (не)објављивања релеватних информација и документације на интернет презентацијама јавних институција.
„Подаци до којих се дошло овим начином прикупљања информација представљају само први ниво анализе транспарентности, који подразумева утврђивање да ли је и у којој мери овај вид потрошње јавног новца могуће пратити увидом у веб-сајтове јавних институција, а што је сваком заинтересованом грађанину први вид доласка до потребих информација”, рекла је Тања Максић из БИРН-а.
Погледајте резултате анализе веб-сајтова на којима би цео овај процес требало да буде јаван – од расписивања конкурса до реализације финансираних пројеката.
Оцена транспарентности по областима
Транспарентност анализираних локалних самоуправа
Транспарентност буџета за суфинансирање медијских пројеката
Транспарентност јавног конкурса
Транспарентност рада конкурсне комисије
Транспарентност праћења одобрених и финансираних пројеката
Извештај: Оцена транспарентности интернет презентација јавних институција – резултати и препоруке
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.