Sajam graficke i papirne industrije UNS
Sajam graficke i papirne industrije UNS
Насловна  |  Деск  |  Акција 2% за медије  |  Шампион у пројектном суфинансирању портал ePodunavlje није реализовао пројекат; Градоначелница Смедерева: Поништићемо уговор
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Акција 2% за медије

09. 03. 2018.

Аутор: Ј. Пешић Извор: УНС

Шампион у пројектном суфинансирању портал ePodunavlje није реализовао пројекат; Градоначелница Смедерева: Поништићемо уговор

Сви текстови које је сајт ePodunavlje требало да напише за седам милиона динара колико је у прошлој години добио од смедеревске локалне самоуправе на Конкурсу за пројектно суфинансирање медија, преузети су из других медија без навођења извора, показало је истраживање Удружења новинара Србије (УНС).

Уместо триста медијских садржаја које је требало да уради за седам од 20 милиона динара колико је укупно било опредељено за медије у Смедереву, београдска фирма „Open View“ d.o.o, издавач ePodunavlja, уз извештаје о реализацији пројекта, приложила је око двадесет текстова, показују документи које је УНС добио од Града Смедерева.

Међутим, ни ови текстови нису ауторски већ су преузети из „Курира“, „Смедеревских новина“, са различитих портала…

У оквиру пројекта под називом „Регионални центар за јавно информисање грађана-интерес грађанског друштва“, осим текстова, фирма „Open View“ d.o.o требало је да изради апликацију за мобилне телефоне, нови информативни портал и „опционо“ видео записе.

Како би оправдала пројекат за који је добила вишемилионски износ, ова фирма је Смедереву доставила пет видео прилога, који су такође преузети, у овом случају са различитих приватних Youtube канала.

Јасна Аврамовић: Ако је тачно, раскинућемо уговор

Градоначелница Града Смедерева Јасна Аврамовић, која је потписала Решење о расподели средстава за суфинансирање медијских пројекта, рекла је УНС-у да је „шокирана“ јер ова фирма није реализовала пројекат.

„Нисам знала да нису реализовали пројекат, али ће Град раскинути уговор уколико је то тачно“, рекла је УНС-у Аврамовић.

Уредник спушта слушалицу

На питање УНС-а о текстовима, новом порталу и апликацији за мобилне телефоне који је требало да буду израђени у оквиру пројекта, а нису, власник фирме „Open View“ d.o.o и одговорни уредник сајта еPodunavlje Александар Чупић је, уместо да одговори, спустио слушалицу.

Сви текстови који су објављени на еPodunavlju, објављени су и на свим друштвеним мрежама, наводи се у извештају о реализацији пројекта, а фирма је за одржавање и управљање друштвеним мрежама потрошила 120.000 динара.

Према финансијском извештају о реализацији пројекта, као и у предлогу пројекта, „Open View“ је за пет хонорарних радника издвојио 800 хиљада динара, милион за лектуру и коректуру, 1.200.000 динара за дизајн портала и исти износ за "студијске трошкове израде и припреме медијског садржаја". За пројектни тим потрошено је 400 хиљада, за менаџере и организаторе пројекта 600 хиљада, а за књиговодствене и рачуноводствене услуге 80 хиљада динара, наводи се у извештају о реализацији пројекта.

Поништен, па поново расписан конкурс

Подсетимо, Град Смедерево је у прошлој години у два наврата расписао Конкурс за суфинансирање производње медијских садржаја из области јавног информисања.

Први конкурс расписан је у априлу, а поништен је Решењем Градског већа Града Смедерева 8. августа. У истом Решењу Смедерево је донело одлуку да распише нови конкурс, што је и урађено истог дана.

Од 20 милиона динара колико је Смедерево Конкурсом предвидело да расподели на медијске пројекте, највиши износ, односно седам милиона, додељено је пројекту за сајт еPodunavlje.

Фирма „Open View“ d.o.o и Град Смедерево закључили су Уговор о суфинансирању пројекта за остваривање јавног интереса у области јавног информисања 29. новембра 2017. године, а овој фирми су средства преношена периодично у првој половини октобра 2017. године, наводи се у документацији коју је УНС добио од Града.

ePodunavlje регистрован након првог смедеревског конкурса

Најплаћенији сајт у Смедереву уписан је у Регистар медија 25. маја 2017. године, односно након првог расписивања смедеревског конкурса за суфинансирање медија.

Први издавач овог портала била је вршачка фирма „ЕVršac group“, чији је заступник био Александар Кета, а одговорни уредник Александар Чупић, стоји на сајту Агенције за привредне регистре (АПР).

Како је наведено у Регистру медија, 18. јула 2017. године портал добија новог издавача, односно београдску фирму „Оpen View“ d.о.о чији је власник дотадашњи, али и садашњи уредник Александар Чупић.

УНС је непосредно након објављивања Решења о расподели средстава упитао главног уредника сајта ePodunavlje Александра Чупића да ли овај сајт има капацитета за реализовање овог пројекта.

„Пројекат се већ спроводи. Имамо наше новинаре који пишу текстове за сајт, а такође ангажујемо и новинаре из других редакција“, рекао је тада Чупић.

Чупић је тада УНС-у рекао и да је овај портал променио издавача јер је власник вршачке фирме „ЕVršac group“ његов пријатељ и да је желео да угаси еPodunavlje, тако да је он преузео овај портал и отворио нову фирму.

Подсетимо, Чупић је још 2016. године, као уредник портала Е-Vršac, рекао УНС-у да ће престати да се бави новинарством због тога што га је напао локални моћник Милан Тикић, а о којем је он пре тога писао.

Те године портал Е-Vršac добија новог уредника Александра Кету, да би се Чупић вратио на место уредника у јуну 2017. године.

Чупић је УНС-у рекао да се свом послу вратио „јер од нечега мора да се живи, али и да би помогао свом пријатељу“.

Жалбе Савету за штампу

Портал ePodunavlje је, иначе, само месец дана од покретања, добио јавну опомену Савета за штампу због неовлашћеног преузимања текстова.

Законски заступник НГО Подунавска иницијатива и издавача медија Podunavlje.info Дејан Ђорић је у жалби коју је доставио Савету за штампу навео да сајт еPodunavlje због сличног назива који има као и Podunavlje.info доводи грађане у заблуду, као и да им он преузима вести, фотографије и илустрације.

Ђорић је у жалби навео да „судећи по објавама којима су започели своје деловање, ePodunavlje је део борбе две струје у СНС-у“.

„Да Вас не замарамо детаљима, исти координатор СНС-а покрива Јужнобанатски и Подунавски округ (Бранко Маловић, прим.нов.). На страни су (ePodunavlje, прим.нов.) оне струје која је против, у овом моменту још увек актуелне градоначелнице Смедерева, с којом ни ми немамо идеалне односе, али нисмо због тога никада угрозили новинарске стандарде објављујући непроверене, полуистините и апсолутно неистините информације, што је њима пракса“, навео је, између осталог, Ђорић у жалби.

Ђорић за УНС није желео да коментарише своју жалбу Савету за штампу.

Савету за штампу јуна 2017. године стигла је још једна жалба на портал ePodunavlje - одборника Српске напредне странке у Општини Смедеревска Паланка Бојана Митића. Он се овом саморегулаторном телу жалио због објављивања нетачних информација, али је накнадно одустао од жалбе, наводи се на сајту Савета за штампу.   

Према Правилнику о суфинансирању пројеката за остваривање јавног интереса у области јавног информисања, један од критеријума за оцену пројекта је и да ли су учеснику конкурса изречене мере, између осталог и Савета за штампу.

Комисија у саставу Илија Стојановић (РАБ Србија), Радојица Мали (медијски радник) и Синиша Батало (медијски радник) одлучила је да ипак сајту еPodunavlje додели вишемилионски износ.

Радојица Мали рекао је УНС-у да се не сећа шта је овај пројекат издвајало од других да добије највиши износ и да је крајњу оцену ко ће добити средства потписивала градоначелница.

Текст је настао у оквиру пројекта који је подржало Министарство културе и информисања. Ставови изнети у подржаном медијском пројекту нужно не изражавају ставове органа који је доделио средства.

Коментари (1)

Остави коментар
суб

10.03.

2018.

Rade [нерегистровани] у 05:54

Nije samo Smederevo

Slicna situacija vam je skoro svuda po Srbiji. Proverite Sabac, koji je prosle godine dao 14,2 miliona dinara Danasu, Kuriru, Blicu, Vremenu, pa cak i Media centru(!!!). Kuriru je placena retroaktivno predsednicka kampanja Vuka Jeemica (slizao se sa Dusanom Petrovicem), a objavljeno nekoliko tekstova na pocetku godine. U Blicu objavljeno dvedesetak tekstova napisanih u kabinetu gradonacelnika. U Vremenu objavljen intervju sa gradonacelnkom (za sve pare 600.000). Danasu dato 5,5 miliona iako se tog lsita u Sapcu proda manje od 200 primerka. U Media centru gradonacelnik odrzao 1 pres konferenciju...
Ta glupost sa sufinansiranjem je potpuni kriminal, a nije mi jasno zasto UNS i dalje na tome insisitira?

Одговори

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси