Медијски конкурси - пројектно суфинансирање
03. 06. 2016.
Бела књига о примени медијских закона
НОВИ САД - Велики број локалних самоуправа у Србији кршио је медијске законе при расписивању конкурса за суфинансирање јавног интереса у сфери информисања, а многе од њих нису ни расписале конкурсе, речено је данас на представљању Беле књиге о тој тематици.
"Од 167 локалних самоуправа које су посматране, многе од њих су показале невероватну креативност у заобилажењу закона", рекао је председник Независног друштва новинара Војводине (НДНВ) Недим Сејдиновић.
Закључак је да се тај процес мора унапредити кроз промену подзаконских аката, а Сејдиновћ је рекао да Медијска коалиција чврсто верује да ће морати да дође и до измене медијских закона.
"Имамо веома озбиљне проблеме са медијским слободама и ситуација је данас гора него 2014. године, када су закони донети. Али, излазак државе из медија и конкурсно финансирање су темељи који морају остати. Ово што се сада дешава је последица непоштовања закона и одбијања државе да изађе из власништва у медијима", казао је Сејдиновић.
Било је расписано укупно 212 конкурса на свим нивоима, за финансирање веће од две милијарде динара.
Највећи проблеми су у највећим градовима, а Сеђновић је изразио бојазан да ће и мање локалне самоуправе кренути у кршење закона по угледу на велике градове.
Конкурсе нису расписале 42 локалне самоуправе за шта се "као разлози наводи недостатак средстава, а поједине локалне самоуправе тврде да нису у обавези да расписују конкурсе", рекао је Сејдиновић и додао да је у просеку око један одсто локалних буџета издвајано за конкурсно финансирање.
У чак 70 одсто расписаних конкурса уочене су неправилности различите врсте, а Сејдиновић је као пример навео Нови Пазар који је издвојио 170 милиона динара, док је Министарство културе издвојило 250 милиона.
"Рекло би се да власт у Новом Пазару изузетно брине о јавном информисању, али је огроман проценат овог новца отишао једном медију, који је приватизован", казао је Сејдиновић.
Навео је да је Медијска коалиција у 92 локалне самоуправе имала представнике у комисијама, док су у појединим градовима и општинама чланове комисије предлагала новинарска и медијска удружења "која не дају знаке живота, сем што предлажу чланове удружења".
Сања Станковић из Медијског одељења Мисије ОЕБС-а у Србији казала је да локалне самоуправе треба да се угледају на начин како конкурсе расписује и спроводи Министарство културе и информисања Србије.
Медијска аналитичарка Жужана Серенчеш казала је да резултати мониторинга показују да су нужни надзор и контрола јавног новца у суфинансирању јавног интереса у сфери информисања.
Представница Локал преса Снежана Милошевић је за 10. јун најавила протест новинара у Крагујевцу јер градка власт није ни расписала конкурс и јер фаворизује један медиј.
Председник Управног одбора Асоцијације независних електронских медија (АНЕМ) Србије Мирослав Тадић рекао је да поједини градови и општине одбијају било какву сарадњу с Медијском коалицијом, струком и с представницима цивилног друштва.
Бела књига конкурсног суфинансирања јавног интереса у сфери јавног информисања обухвата период од априла 2015. до априла 2016. године и припремљена је уз подршку амбасада Аустралије и Велике Британије.
Медијску коалицију чине Независно удружење новинара Србије, Удружење новинара Србије, НДНВ, Локал прес и АНЕМ.
Коментари (3)
Остави коментар06.06.
2016.
Siva knjiga
Kada bi se istrazivalo koliko je medija opravdalo sredstva i potrosilo namenski novac od lokalnih samouprava bela knjiga bi posivela....
Одговори03.06.
2016.
lopovluk
Tuga, jad, čemer i veliki lopovluk. Mora se naći ko je odgovoran za uništavanje medija ...
ОдговориKo je podržao ovakve stvari, nakaradne zakone ...
03.06.
2016.
Knjaževac
Privatizacija lokalnih medija...tuga, jad i čemer...toliko.
Одговори