Насловна  |  Актуелно  |  УНС вести  |  Породица Шемић: Уложили смо труд и време и успели смо да створимо одрживи портал
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

УНС вести

18. 01. 2023.

Аутор: А. Ничић Извор: УНС

Породица Шемић: Уложили смо труд и време и успели смо да створимо одрживи портал

Брачни пар Габриела и Жељко Шемић је 2016. године основао локални онлајн медиј Зр Клик, на коме свакодневно објављују актуелне информације из града у којем живе – Зрењанина. Данас је овај „породични портал“ финансијски самоодржив, а његове странице на друштвеним мрежама прати више десетина хиљада људи.

На ЗР Клику Шемићи објављују искључиво вести из политике, спорта и културе, а у извештавању им помажу и деца.

О томе како изгледа почетак рада неког портала, финансијској одрживости, моделима пословања и начину функционисања ЗР Клика разговарали смо са главним и одговорним уредником и власником ЗРКлика Жељком Шемићем.

Од идеје да покренете властити медиј прошло је шест година. Колико сте задовољни оним што сте досад постигли у односу на уложен труд, новац и време?

Жељко Шемић: Уложили смо велики труд и време да поставимо портал ЗР Клик на медијско небо Зрењанина и Средњобанатског округа. Било је тешко јер смо били четврти портал у нашем граду, али конкуренција је утицала позитивно на нас и терала нас да будемо у самом врху. Захваљујући организованости и брзини, која је иначе јако битна у онлајн новинарству, успели смо да оставримо циљ и у том смислу смо задовољни, али борба је непрестана.

 

Како изгледа радни дан у Зр клику с обзиром на то да на порталу практично ради цела породица?

Жељко Шемић: Добра ствар у породичном послу је чињеница да се сви одлично познајемо и знамо колико можемо да пружимо. Свако вече оквирно се договарамо на које терене сутра излазимо и које текстове објављујемо. Посао локалног новинара је непредвидив и никада се не зна како дан може да се заврши, што је уједно и лепота овог посла.

Како сте стицали знање о предузетништву на интернету?

Жељко Шемић: Знање се црпи из дугогодишњег искуства у приватним водама, као и у сталном едуковању уз помоћ стручне литературе и размене искустава са старијим колегама.

Од када је Ваш портал финансијски одржив?

Жељко Шемић: Као и код сваког приватног посла и фирме, требало је три до пет година да би портал постао самоодржив и финансијски стабилан.

Који је доминантан модел пословања Зр Клика?

Жељко Шемић: Главни извор финансирања је оглашавње, које чини 70% прихода, и суфинансирање медијских пројеката на територији општине Зрењанин, Сечањ и Нова  Црња.

Објављујете и информације којима се критикује власт, а зависите и од буџетског новца. Како то успевате?

Жељко Шемић: Ако је критика усмерена искључиво зарад побољшања услова живота у граду или локалне заједнице уопште  онда то и није критика већ указивање на постојеће и можда будуће проблеме.

Да би могли да критикујете власт или опозицију, морате да имате кредибилитет у друштву и месту где послујете, а сам кредибилитет је нешто што се стиче мукотрпним и искључиво поштеним радом, што је у данашња времена за већину незамисливо. Доста је комплексно питање, али ово је укратко објашњење односа једног локалног портала и власти.

Колико често објављујете текстове које спадају у домен нејтив оглашавања?

Жељко Шемић: Гледамо да такве текстове расподелимо на недељном нивоу како би читаоцима увек у првом плану била информатива. Наравно, свака  фирма или компанија коју промовишемо има своју циљну групу, тако да на основу тога одређујемо којим данима и у које време постављамо објаве. Доста објава се односи на огласе за посао у којима смо препознатљиви у овом делу Баната.

На који начин сте склапали сарадњу са фирмама које ће се оглашавати код вас?

Жељко Шемић: Сарадња са фирмама текла је постепено, уз сам раст посећености нашег портала, као и уз пораст пратилаца и објава на  друштвеним мрежама (Фејсбук и Инстаграм). Већину наших клијената привукли смо јер смо посвећени послу и поред ПР текстова радимо и фотографије и видео прилоге. Такође поседујемо фирму за пружање услуга хостинга, као и за  израду сајтова и апликација, тако да  сваком нашем клијенту пружамо услуге за успешан бизнис, промоцију на друштвеним мрежама и стварање бренда. 

Због чега Вам ПР текстови нису свуда јасно обележени и одвојени од остатка садржаја?

Жељко Шемић: Сматрамо да неке делатности, рецимо као на пример акције у ланцу прехрамбених  продавница Гомеx, треба да су што читаније, како због портала тако и због компаније са којом сарађујемо. Чињеница је да ако се неки текст стави у "Промо" рубрику увек мање привлачи пажњу читалаца, јер они углавном желе искључиво информације о дешавањима у локалу, искључењу струје, страначким саопштењима, спорту… Зато гледамо да понеке ПР текстове убацимо у исту рубрику и тако добијамо већи ефекат (читаност, бољу аналитику и повратну информацију о ономе што пласирамо - кроз коментаре, лајкове итд)

Чиме сте се руководили у повећању броја пратилаца на друштвеним мрежама?

Жељко Шемић: У самом почетку смо радили кампање за повећање пратилаца, а касније су сами почели да нас прате јер смо веома ажурни и брзи, а читаоци то веома цене и воле. 

И на Инстаграму и на порталу Зр клик доминирају фотографије које сте ви начинили у односу на оне које су преузете. У којој мери на оригиналност и визуелном опремању текста може допринети томе да буде атрактивнији и читанији?

Жељко Шемић: Фотографија и видео приказ су најважнији сегмент у данашњем онлајн новинарству и у том смислу смо се едуковали и кроз праксу научили много ствари. Читаоци више воле да виде оригиналну фотографију са лица места него са неког stock-a, и то, наравно, много утиче на читаност. Поред доброг наслова, фотографија игра велику улогу у данашњим медијима. 

Са ким сте сарађивали у изради апликације Зр Клик?

Жељко Шемић: У оквиру ЗР Клика послује и фирма за израду сајтова и апликација, тако да смо уз помоћ програмера израдили сопствену апликацију.

Колико су вам у изради сајта помагали веб дизајнери и програмери?

Жељко Шемић: Визуелни идентитет, као и име портала и лого смо такође осмислили заједно са том фирмом и претворили га у данашњи бренд ЗР Клик.

 

Ко су били ваши узори за пословање када сте се упустили у причу са Зр Кликом?

Жељко Шемић: Узоре нисмо имали, али смо гледали да узмемо најбоље примере из нашег посла и покушамо да то спроведемо у дело. Много старијих колега и уредника великих портала, фотографа, сниматеља,  смо пажљиво саслушали и покушали да све савете применимо на нашем порталу и у пословању.

Какву вам подршку као породици која је оснивач медија пружају новинарска удружења?

Жељко Шемић: Када нам је било најпотребније имали смо пуну подршку УНС-а и веома смо захвални на томе. Такође увек смо подржавали и све наше колеге када је било потребно и мислим да нам се зато тако и враћа.

Деца нам помажу када је то потребно, син Зоран је апсолвент Правног факултета и спортиста тако да нам доста помаже у тој области новинарства.

Ћерка Милица студент је Војномедицинске академије и она нам даје сугестије везане за друштвене мреже и често фотографише догађаје, наравно колико јој обавезе на факултету дозвољавају. Највећи успех портала ЗРклик је што је успео да обезбеди школовање за нашу децу и пружи објективну медијску слику из нашег града и овог дела Баната.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси