Приватизација медија од 2014. године
22. 05. 2015.
У Новом Пазару одржан семинар о имплементацији медијских закона
Приватизација медија неповратни процес
Имплементација медијских закона (Закона о јавном информисању и медијима и Закон о електронским медијима) била је тема семинара који је одржан у Новом Пазару.
Представницима медија, невладиних организација, институција и установа из овог краја, говорили су државни секретар Министарства културе и информисања Саша Мирковић (имплементација Закона о јавном информисању и медијима суфинансирање пројеката за остваривање јавног интереса у области јавног информисања и упис у Регистар медија), члан програмског тима АНЕМа Слободан Кремењак, експерт за медијско право (нова решења у медијским законима), помоћница директора за правна питања Регулаторног тела за електронске медије Рајка Галин Чертић (мере Регулаторног продужења дозвола, приступ мултиплексу и правила оглашавања у електронским медијима) и медијски експерт проф. др Раде Вељановски говорио је о јавном интересу о регулаторним и правним аспектима.
На семинару је оцењено да је приватизација медија неповратни процес, без обзира што неки центри моћи настоје да продуже утицај на медије.
Државни секретар Министарства културе и информисања Мирковић био је јасан у објашњавању да медији чији су оснивачи и власници локалне самоуправе, не могу да промене власника ако постану гласило неког националног савета.
Очекује да приватизација више од 70 медија у Србији буде завршена до краја ове године уз поштовање законских рокова. После приватизације власник медија може да склапа аранжмане са националним саветом и да се ти програмски садржаји финансирају из фондације коју оснују национални савети, нагласио је Мирковић и додао да национални савети добијају средства од државе за четири области у својој надлежности и неће моћи да учествују на конкурсима за пројектно финансирање медија.
Питање је дана када ће Агенција за приватизацију објавити прве позиве за приватизацију медија.
За непоштовање рокова последице ће сносити медији и локалне самоуправе, нагласио је државни секретар Министарства културе и информација и навео податак да у Србији има 435 електронских и 580 штампаних медија „и то довољно говори о неопходности консолидације медијског тржишта“.
Професор Вељановски је нагласио да је у закону јасно дефинисан јавни интерес, колико је потребно средстава за његово финансирање, која се морају додељивати транспарентно на јавном конкурсу.
Панелисти су рекли да један број локалних самоуправа покушава да средства да по принципу свима по мало и како је истакао експерт за медијско право Кремењак „то није у духу закона, нити је у интересу јавности“.
Нови Пазар је шести и последњи град у којем је организован семинар о имплементацији медијских закона.
Организатор семинара је АНЕМ, реализацију је подржала Амбасада Холандије у Србији, а техничку подршку у организовању скупова дало је Одељење за медије Мисије ОЕБС у Београду.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.