Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Приватизација медија од 2014. године

21. 05. 2015.

Аутор: С. Булатовић, И. Мићевић Извор: Вечерње новости

Цури рок за медије

Рок за приватизацију медија истиче 1. јула а, како незванично процењују у Министарству привреде, остало је премало времена да би тај посао био завршен. Једини начин да медији "у продужецима" покушају да добију нове власнике, јесте измена Закона о јавном информисању и медијима и продужавање рока за приватизацију.

 

О томе се засад не размишља у Министарству културе и информисања. А ако новинске, радио и ТВ куће у којима делимично или сасвим газдује држава не добију нове власнике на  време, приватизација ће бити обустављена.

Закон каже да се бесплатне акције у том случају нуде запосленима. Али како је већина запослених својевремено уписала "Динкићеве" или неке друге бесплатне акције, сада неће моћи да постану и власници медија у ком раде. Ако се нико не пријави, медиј се гаси, а ако неко испуни услов и изјасни се да хоће акције постаће нови газда. 

Чак и ако се само један запослени појави, постаће власник  објашњава за "Новости" Саша Мирковић, државни секретар у Мини старству културе. 

Министарство културе држи се Закона о јавном информисању и медијима који каже да је рок за приватизацију први јул. А да ли су рокови кратки није питање за ово министарство, већ за осниваче медија, њихова руководства, Агенцију за приватизацију и Министарство привреде.

Од августа прошле године рокови су почели да теку. Новог газду од понедељка ће покушати да нађе београдска телевизија Студио Б.

Љубомир Шубара, директор Агенције за приватизацију најавио је расписивање јавног позива, али је мала шанса да ће продаја успети да се заврши до краја јуна. 

Постоје велики проблеми да се тај поступак спроведе у законском року  каже Шубара.  Спорно је што медији нису припремили неопходну документацију за јавне позиве.

Неизвесна је и судбина Танјуга, јер за ово државно предузеће још није достављена ни приватизациона документација, баш као ни за десетине других медија широм Србије. То је посао Министарства привреде, Владе Србије, покрајинских или локалних власти. Држава је власник или сувласник у 72 медијске куће које упошљавају укупно 2.493 радника.

Брисање из регистра

Уколико међу запосленима буде оних који желе акције медија и испуњавају услове да их преузму, постаће власници, али ће преузети и дугове. А ако нико не буде заинтересован, медиј се гаси и брише из регистра Агенције за привредне регистре.

Коментари (2)

Остави коментар
чет

21.05.

2015.

Zurnalist [нерегистровани] у 10:39

Pogled u kalendar

U ovo vreme prošle godine na "sva zvona" govorilo se o potrebi menjanja zakona o medijima. Pretresalo se zatim u centrifugi tzv. Medijskih koalicija kako će posle toga mediji procvetati,kako će državi biti lakše jer je svet neće optuživati za uticaj na njih, a u "trci" za raspodelom sredstava svi biti ravnopravni... Nešto novca u medjuvremenu podeljeno po čudnim konkursima i po još čudnijim kriterijumima... Zaposleni u lokalnim medijima u medjuvremenu čekali, nadali se kupcima/kojih gotovo i nema/ Ona šačica potencijalnih, novih gazda čekajući već i odustala, jer shvatila da dogurasmo do pola maja 2015. Priča o 1. julu 2015. - tom srećnom danu za novinarstvo i državu. Reklo bi se i " vuk sit i ovce na broju".Nit je " vuk " što je bio, a niti " ovca".Šta li će do kraja priče o privaticiiji medija biti znaćemo kada nas neko izvede iz ćorsokaka. Neka mudra glava možda? Valjda neće biti iz redova onih koji predložiše ovaj nakaradni set medijskih zakona,a da ne pročitaše ni šta piše u još uvek važećem Ustavu i onom što se odnosi na lokalne medije. Vremena još ima - 1. juli 2015. je za 45 dana! Ljudski je grešiti, ali i greške ispravljati.

Одговори
чет

21.05.

2015.

anonymous [нерегистровани] у 10:20

I, opet - mediji krivi za sve!

Ljudi, da li je to moguce? - sto bi rekao jedan nas nekadasnji uvazeni kolega u euforiji. Mediji u procesu privatizacije su krivi za sve, a niko ne pise o tome da od avgusta, pa do dan danas, iz Agencije za privatizaciju dobijamo po neki novi zahtev za dostavu podataka, jer niko nikada nije konkretivovao i naredio: Dostavite to, to i to i - tacka! Da ne govorimo o tome da ovakvi zahtevi stizu meilom, recimo u 10,00 a rok za dostavu je 13,00 sati. Pa, gde to ima, i koliko je validan meil u odnosu na zvanicni pisani i overeni dokument... To je samo zrno peska u Sahari privatizacije medija.
Kada se sve sabere, izazak drzave iz medija, kako je to neko "jako lepo" krstio, zapravo je gasenje velikog broja medija. Recju - novi i gori medijski mrak. Prema podacima Agencije za privatizaciju, niko se nije "pretrgao" da se zaiteresuje za kupovinu elektronskih medija, a ukoliko se ne prodaju, besplatne akcije pripasce zaposlenima. Jednino se ne objasnjava kako? Onaj ko vec ima besplatne akcije, nema pravo na nove, sto znaci da pomenute akcije ponovo pripadaju drzavi, a kako drzava ne moze biti vlasnik - jedino resenje je da se mediji gase.
Naravno, Ustavni sud još uvek nije doneo odluku o inicijativi za ocenu ustavnosti seta medijskih zakona usvojenih avgusta 2014. godine, koju su pokrenuli Sindikat novinara Srbije i Profesionalno udruženje novinara Srbije.
Iako skromno prezentovana izjava ministra kulture i informisanja da će i u drugoj polovini godine biti raspisan još jedan konkurs za informisanje, prema dosadašnjim propozicijama jedan medij može učestvovati samo sa jednim projektom, a imajući u vidu ukupna sredstva koja se opredeljuju za ovu namenu, „srećni dobitnici“ neće imati sredstava „ni za vodu“, a kamo li za neki ozbiljniji projekat.Da ne pominjemo to da ni jedan od za sada drzavnih medija nije imao pravo ucesca na regionalnim i lokalnim konkursima, jer se do 1.jula finansiraju iz drzavne kase. Pa, na koga ce se osloniti do narednih konkursa koji ce biti raspisivani marte ili aprila naredne godine? Mozda je resenje promeniti svoju programsku šemu i prilagodjavanje tržišnim uslovima (za koje svi uočavamo kakvi su), može se zamisliti kako će izgledati komercijalizacija programa, prilagođena onome što „narod voli“ (čitaj: realiti programi, javne blamaže,vređanja, neartikulisani oblici muzičkih žanrova, neargumentovani napadi na ličnosti i sl....) čime su već preplavljeni privatni, u javnosti poznatiji kao „nezavisni i slobodni“ mediji. Da, izvinjavam se, ovo nije resenje, jer je onaj medij ko proizvodi segmente na jezicima manjina, narednih 5 godina nema pravo da menja semu!
Ono sto mnogima nije jasno, je sta je zapravo "nezavistan medij"? Ako si privatan i imas gazdu, pises snimas i objaljujes kako Ti gazda naredi. Ako si orijentisam samo ka trzistu, cik objavi nesto protiv svojih komintenata ili ne objavi ono sto ti komintet zahteva - odmah ostaje bez njih.
Kako je krenulo, i kako ce se okoncati, izgleda da ce, ukoliko nas ne kupi neki svestenik, zidar ili pekar - svi zajedno na "kazan". Bilo bi smesno da nije zalosno....

Одговори

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси