Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Насловна  |  Актуелно  |  Досије "Утисак недеље" (2014)  |  Караџић: РРА не одлучује о „Утиску недеље”
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Досије "Утисак недеље" (2014)

04. 10. 2014.

Аутор: М. Чекеравац Извор: Политика

Караџић: РРА не одлучује о „Утиску недеље”

Регулатор није главни уредник Србије и не може, нити би било добро да то може, да ставља неку емисију на програм или је скида с њега. Када би деветоро људи, ма колико савршени били, имали право да уређују све телевизије у земљи, то би била катастрофа и класична диктатура, рекао је јуче Горан Караџић, председник савета Регулаторног тела за електронске медије на седници скупштинског одбора за културу и информисање.

Ово је био његов одговор посланицима на питања о укидању „Утиска недеље” на ТВ Б92. Мада је тема јучерашње седнице одбора био извештај РРА о раду у претходној години, о њему се такорећи уопште није дискутовало. Расправљало се више од два и по сата, уз паузу од пола сата, о „Утиску недеље” ауторке Оље Бећковић, а власт и опозиција, као и много пута досад, утврђивали су за време чије власти је био већи медијски мрак.

Александра Јерков (ДС) истакла је да је РРА касно и неадекватно реаговао када је ТВ Пинк водио хајку против „Блица” и питала Караџића да ли се неко из ТВ Б92 претходних месеци обратио РРА са захтевом да се промени програмски концепт ове телевизије и да она постане забавна и може ли се то урадити без дозволе.

Она је, такође, рекла да би РРА морао да поведе рачуна о томе да се на телевизијама не може „рећи ни једна једина критичка реч о уговору са 'Етихадом' или влади” и упитала да ли РРА има намеру да се бави случајевима као што је нестајање с Радија Б92 „Дарета и Марета”, јер су се замерили влади, па Предрага Сарапе са ТВ Студија Б, а сада је иста судбина задесила Ољу Бећковић...

Марко Ђуришић (НДС) рекао је како са телевизија систематски нестају емисије у којима су се могла чути мишљења различитих политичких опција и да тога није било у време Бориса Тадића: „Имали смо и 'Утисак' и 'Сарапин проблем', сада када се неко нашали на рачун премијера, оде на годишњи одмор и више га нема.”

Уз опаску да нам медијска слика данас није много боља него раније, Љиљана Несторовић (СДПС) је и на свом примеру показала да Ђуришићева прича не стоји. Она је, како је рекла, водила политичку емисију на ТВ Прва 2011, којој је време померано све касније и касније у ноћ.

„Онда су ме послали на летњу паузу и више се никад нисам вратила”, казала је она.

Борислав Стефановић (ДС) тврдио је да на телевизијама није могуће чути било шта што се коси са ставовима премијера Александра Вучића. Стефановић је рекао да РРА може да се обложи „цементом и стиропором” и да прича како нема ништа с тим и како је све је тржиште, додајући: „Имате обавезу да реагујете када се токсична твар излива у јавност. Како мислите да натерате телевизије да поштују програм за који су добиле дозволу? Или ћете дозволити да све постану 'ријалити ТВ'? Имаћемо промену програма у 'Премијер 24 сата'.”

Владимир Ђукановић (СНС) одбацио је оптужбе да влада покушава да утиче на медије и да одређује њихову уређивачку политику. Ђукановић је казао: „Господо, немојте да се жалите на владу. Ако имате приговоре, обратите се власницима медија. Нас то не занима, не желимо да утичемо на медије.” Ђукановић је казао да „Драгану Ђиласу, бившем председнику ДС-а, нико ништа није смео да каже, зато што би му Ђилас укинуо рекламе и он би пропао.

Б92 је комерцијална ТВ и њој су Срђан Шапер и Драган Ђилас давали све паре за рекламе да праве програм какав њима одговара”. Он је потом навео: „Што се мене тиче, криво ми је што је 'Утисак' укинут, Александар Вучић је гостовао ту, а Оља је увек била неблагонаклона према нама, што нам је, на неки начин, ишло у прилог, јер је људе такав приступ нервирао.” Ђукановић је питао може ли РРА евентуално да реагује, зато што је Оља Бећковић на једној телевизији рекла да нема доказа за то, али да тврди да је њена емисија укинута по налогу премијера Вучића. После два и по сата расправе одбор је усвојио извештај РРА за прошлу годину.

Нови власник хоће да му ТВ Б92 доноси профит

Одговарајући посланицима, Горан Караџић је навео да је телевизија Б92 2010. променила власничку структуру у ову каква је сада, те да је тада почела прича како ју је купио „господин Крјаку, који је власник и ТВ Прва”.

Караџић је казао: „Реаговали смо тиме што смо на свом сајту објавили комплетну власничку структуру, позвали смо све који су то тврдили да доставе доказе нама или јавном тужилаштву.

Савету РРА се нико није обратио. Дакле, власник ТВ Б92 је извесни господин Стефанос Пападопулос, већински. Он је кипарски држављанин, нема скривеног власника. За све ТВ се тачно зна комплетна власничка структура.”

Караџић је потом истакао: „После промене власничке структуре дошло је до драстичног смањења информативног програма, па је 2011. емитовано 98 дана тог програма, 2012. је смањено на 81 дан, а потом на 51 дан.

Нико у јавности то није приметио, никога то није насекирало, али ми смо звали представнике Б92, они су дошли и рекли да морају да га редукују јер је неисплатив. Нови власник хоће да му ТВ доноси профит.

Што се тиче прошле године, телевизија Б92 емитовала је 1.150 сати информативног програма, од чега је 'Утисак недеље' трајао 76 сати. Дође ли до тога да 'Утисак' не буде емитован, Б92 ће, ипак, остати једна од водећих станица по учешћу информативног програма. Схватам реакције и јавности и чланова одбора који су поклоници 'Утиска' и сматрају да је то демократска тековина овог друштва.

Та забринутост са политичког становишта свакако јесте оправдана, али са становишта регулатора, ништа се озбиљно не дешава, бар када је реч о количини информативног програма.”

ЕФЈ: одлука мирише на цензуру

Европска федерација новинара (ЕФЈ) подржала је јуче своје чланице у Србији које протестују због одлуке менаџмента РТВ Б92 да укине емитовање емисије „Утисак недеље” оцењујући да таква одлука „мирише на цензуру”.

 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси