Насловна  |  Бележница  |  Новинарско ћоше  |  Како НЕ писати саопштење за медије
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Новинарско ћоше

01. 09. 2011.

Како НЕ писати саопштење за медије

Следи чек листа здравог разума за све који комуницирају са онлајн медијима, или се тако осећају.

Тачка 1 – Скенирано саопштење са потписом директора у JPG формату

Ово је пречица до trash фолдера, а уколико је лоше време може да оде и у spam. Добро јутро, ово је 21. век, те ваш покушај реинкарнације факс машина нећемо подржати.

Шта чинити?

У идеалној ситуацији текст саопштења је уметнут и у тело мејла, и налази се у attachmentu у MS Word 2003 формату. Значи, користите .doc, немају сви Word 2007+. Уколико желите, закачите и PDF, али .doc mora да постоји, јер омогућава једноставан copy/paste.

Тачка 2 – Слико моја мила, нешто си се накривила

Корисно је слати фотографије уз саопштење, јер медији на тако могу да разбију монотонију текста саопштења. Међутим, уколико слику убаците директно у MS Word документ (или још горе PDF), они морају да се помуче да је одатле изваде и поставе на сајт, па гарантујемо да ће жеља за „освежавањем“ текста моментално спласнути.

Шта чинити?

Фотографије се шаљу као прилог искључиво у JPG формату (никако GIF, TIFF или хорор BMP), више од једне и мање од пет је права мера. Смањите их пре слања, јер димензије фотографија директно из фотоапарата нису оптималне за коришћење на вебу. Уколико имате потребу да доставите гомилу слика у високој резолуцији, поставите их на ваш сервер и пошаљите линк ка тој локацији – но пар комада ниже резолуције ипак пошаљите у прилогу.

Тачка 3 – Експерат сам, тим се дичим

Упознајте се са материјом и терминологијом. Немојте тражити да линкујемо вашу ФУН страницу на Фејсу, јер нам такви промашаји заиста нису смешни.

Шта чинити?

Пошаљите текст некоме ко се разуме у материју којом се саопштење бави. И веровали или не, постоји spell checker за српски језик – словне грешке су једноставно превелика бламажа.

Тачка 4 – ЖЕЛИМ ДА МЕ ПРОЧИТАШ

…те ћу због тога користити сва велика слова у наслову (а можда и у садржају мејла), јер…она су већа и боље се виде и изгледају некако важније.

Шта чинити?

Када пишете великим словима, то значи да се ДЕРЕТЕ. Ја не желим да се људи деру на мене, или ако се већ деру волим да у реалном времену могу да им одговорим на адекватан начин. Искључите CAPS LOCK, то је оно дугме изнад тастера SHIFT на левом делу тастатуре.

Тачка 5 – Ово је саопштење за медије

Веровали или не, медији су навикли да добијају саопштења за медије. Тако да наслов емаила који гласи „Саопштење за медије“ (квалитативни напредак од „САОПШТЕЊЕ ЗА МЕДИЈЕ“) са собом носи корисну количину података еквивалентну нули.

Шта чинити?

Пробудите креативност у себи, осетите како кроз ваше тело струји позитивна енергија која ће допринети да ваше саопштење за медије заискри различитошћу… Или једноставно напишите назив конференције коју организујете. Молим вас, напишите назив конференције коју организујете.

Тачка 6 – А шта су ти „вектори“?

Да се разумемо – ваш лого је ваша ствар, али ми сматрамо да је наш сајт леп и не желимо да га заразимо умуљаним логоима.

Шта радити?

Идеално је послати лого у неком векторском формату (.ai рецимо), али будући да је постојање књиге идентитета мисаона именица за већину фирми, можете послати нешто што није високо компресована JPG слика. Рецимо GIF, уколико лого има мало боја, тј. нема градијенте. Немојте се устручавати да експериментишете, или одлучити да не пошаљете лого – то је додатни посао за нас који не волимо да радимо.

Тачка 7 – НАЈБОЉИ СМО, без додатних питања, молим!

Ваше медијско саопштење, пардон, ПР саопштење сигурно нећемо објавити. Односно, нећемо га објавити у облику у којем сте га послали, најавити НАЈБОЉУ конференцију са НАЈБОЉИМ предавачима и НАЈУТИЦАЈНИЈИМ говорницима и… Уколико не можемо да се распитамо око неких детаља, нећемо се потрудити ни да га упристојимо.

Шта чинити?

Елиминишите суперлативе, то нам штеди време и елиминише дилему да ли читамо бајку. Оставите контакт реалне особе са именом и презименом, бројем мобилног телефона. Сигурно вас нећемо звати у 3 ноћу или пријавити на Телеком spam листу.

Тачка 8 – Килобајт, мегабајт… Гигабајт?

ОК, све сте урадили како треба, закачили .доц, фотографије, и…mail size: 65MB. _драмска пауза_

Шта чинити?

Немојте слати мejл „тежине“ веће од 10MB, идеално да то буде мање од 5MB. Неки људи имају mailboxove који не примају више од 10MB по поруци, те неће бити у могућности да приме ваш мејл.

Тачка 9 – медијска објаво, постави се одмах!

На заповедни начин лоше реагујемо, нарочито уколико нам нисте платили објаву. А будући да сигурно нисте, боље је да потражите неки други начин обраћања.

Шта чинити?

Не патимо од личног обраћања (мада је лепо и има приоритет), заиста је довољна и минимална доза поштовања.

Пар секунди је углавном довољно да се одабере одредиште за ваше саопштење – Насловна страна или trash фолдер. Сад се, надамо се, можете лакше пронаћи.

Владимир Тркуља



Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси