Новинарско ћоше
28. 10. 2013.
Одржан први семинар посвећен предузетничком новинарству у Србији
Први семинар посвећен „предузетничком новинарству“ у Србији завршен је јуче у Београду у оквиру Медијског програма за Југоисточну Европу Фондације Конрад Аденауер.
Семинар је окупио младе новинаре из Југоисточне Европе, а током три дана (од 23. до 25. октобра) новинари су учили како самостално да покрену своје медијске пројекте на вебу и обезбеде њихову финансијску одрживост.
Циљ семинара био је да младе новинаре обучи за самостално истраживање тржишта и проналажење недовољно искоришћених тржишних ниша у којима постоји слободан простор за покретање нових веб сајтова који ће одговорити на потребе читаоца заинтересованих за дату област, а младим новинарима омогућити зараду.
Новинари су, осим упознавања са специфичностима веб новинарства, обучавани и за дефинисање бизнис модела, као и за продукцију веб сајтова који ће захваљујући свом садржају и дизајну на најбољи начин одговорити на потребе одређене циљне групе.
Директор Медијског програма за Југоисточну Европу Фондације Конрад Аденауер Кристијан Шпар каже да овај програм доноси двоструку корист, јер омогућава младим новинарима самозапошљавање, а истовремено обезбеђује развој независног онлајн новинарства које недостаје свим земљама Југоисточне Европе.
„Предузетничко новинарство је недовољно познат термин у јавности, али у основи он подразумева развој независног онлајн новинарства, рад новинара као фриленсера и самозапошљавање новинара, као и разумевање новинарства као независног бизниса, првенствено на интернету. То је веома битно за све земље региона јер традиционални медији још не обезбеђују довољно разноврсности и уравнотеженог извештавања који су неопходни за сваку демократију“, каже Шпар.
Он истиче да би управо онлајн медији могли да обезбеде медијску разноврсност и уравнотежено извештавање које нам недостаје, јер су медији у нашем региону изразито поларизовани, па тако, с једне стране имамо медије који изразито позитивно извештавају о својим владама, а с друге медије који извештавају изузетно негативно.
„Новинари дефинитивно треба више да размишљају на предузетнички начин или бар да размотре могућност самозапошљавања, јер су услови рада у већини традиционалних медија веома лоши и многи власници не подстичу новинаре на критичко и независно новинарство, а познато је да новинари нису ни довољно плаћени. Због тога се данас предузетничко новинарство јавља као нека врста алтернативе, али и одлична шанса за младе новинаре да започну своје каријере и буду независни“, објашњава Шпар и додаје да за покретање сајта није потребно много средстава и новца као за покретање неког штампаног медија или телевизије, што додатно олакшава развој овог новог концепта у новинарству.
Иако су курсеви посвећени предузетничком новинарству већ годинама саставни део студијских програма на престижним америчким универзитетима који образују новинаре, овај концепт је још увек недовољно познат у Европи, па је организовање првог семинара посвећеног предузетничком новинарству у Србији изузетно значајан корак у развоју веб новинарства у целом региону.
Један од основних циљева Медијског програма за Југоисточну Европу Фондације Конрад Аденауер је да едукује новинаре и омогући њихово усавршавање како би они својим радом допринели развоју плурализма у друштву.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.