Saopštenja
04. 12. 2015.
UNS: Lokalne samouprave da budžetima za 2016. godinu predvide najmanje 2 odsto za medije
Udruženje novinara Srbije (UNS) poziva gradove i opštine da budžetima za iduću godinu predvide najmanje 2 odsto za projektno sufinansiranje lokalnih medija. Izdvajanje za lokalne medije u gradovima većim od 300.000 stanovnika trebalo bi da iznosi od 0.5 do 1 odsto budžeta. UNS ističe da Zakonom o javnom informisanju i medijima nije propisan minimum izdvajanja novca iz budžeta za projektno finansiranje javnog interesa u oblasti informisanja.
Izdvajanjem 2 odsto budžeta bio bi obezbeđen minimum potreba za ispunjavanje ustavne i zakonske obaveze gradova i opština u oblasti informisanja.
Usvajanjem i poštovanjem ove preporuke lokalne vlasti pokazale bi doslednost u spovođenju osnovnih ciljeva propisanih setom medijskih zakona o podsticanju medijskog pluralizma i slobode izražavanja.
UNS podseća da je prošle godine pokrenuo akciju „Gradovi i opštine – prijatelji medija“ kojom je pozvao lokalne samouprave da podrže inicijativu UNS-a da 2 odsto budžeta opredele za projektno finansiranje lokalnih medija i, kao što zakon predviđa, sprovedu fer konkurs i raspodelu sredstava.
Prema podacima kojima UNS raspolaže, gradske i opštinske vlasti u proseku za sufinansiranje informisanja svojih sugrađana izdvajaju oko1 odsto lokalnih budžeta, što je nedovoljno za njihovo nezavisno, stabilno i dugoročno funkcionisanje.
Kako bi utvrdio koliko su lokalne samouprave uizdvajale novca za projektno sufinansiranje medija u 2015. godini, UNS je do sada kontaktirao 102 od 166 loklanih samouprava. Od toga, odgovorilo je samo 20 gradova i opština. Od njih, najviše novca za medijske projekte, više od 2 odsto, izvojila je opština Žabalj, dok su nešto manje od ovog procenta izdvojili Sremska Mitorvica (1.8 odsto), Vranje (1.5 odsto) i Sokobanja (1.2 odsto).
UNS ističe da su lokalni mediji važan činilac postojanja demokratskih institucija i lokalnog razvoja. Da bi opstali, od presudne je važnosti da u budžetima lokalnih samouprava za narednu godinu bude izdvojeno najmanje 2 odsto sredstava za konkursno finansiranje medija.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.