Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Debata JV: Mediji primorani da dodatnim poslovima opstaju na tržištu
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

06. 09. 2021.

Autor: Južne vesti Izvor: Južne vesti

Debata JV: Mediji primorani da dodatnim poslovima opstaju na tržištu

Mediji koji ne finansira Vlada teško opstaju, jer ih se i mnogi oglašivači plaše da sarađuju sa njima, pa često moraju da razvijaju alternativne modele poslovanja, jedan je od zaključaka debate “Biznis i mediji”. O opstanku nezavisnih medija govorili su Ivana Petrović iz City smarta, Pavle Zlatić iz organizacije IREX, Biljana Stepanović iz Nove ekonomije i Vitomir Ognjanović isped Južnih vesti

Mediji ne mogu da se oslone na oglašivače, često zbog političkih pritisaka. Zato bez obzira na broj zaposlenih, neko mora da se bavi i razmišlja o biznisu i opstanku, istakao je Zlatić.

Nije dovoljno biti dobar medij da preživiš, to je evidentno, ali nije ni dovoljno da mislimo da će urednici i vlasnici medija koji su tu zbog medijskog dela posla samo želeti da opstanu – rekao je on, dodajući da tržište oglašivača nije jedino mesto na koje se mediji oslanjaju.

Građani su navikli da im je sadržaj na internetu besplatan i zato je teško naterati ih da plate. Primorani smo da radimo dodatne poslove i srećni ako godinu završimo bez dugova, objašnjava Stepanovićeva.

Imam osećaj da sam svoj život posvetila načinima kako da zaradim novac da izdržavamo medij. I mi naš medij izdržavamo drugim poslovima – ističe Stepanovićeva.

Južne vesti pokrenule su i brend “Vajdica”, prodaju majica sa društveno-odgovornim porukama iz zajednice. Ipak, nije cilj da one postanu izvor finansiranja već da se dopuni budžet i aktivira i tržište. Dodaje da nisu želeli da uvode pretplatu jer je cilj Južnih vesti da tekstove pročita što veći broj ljudi.

Mi suštinski radimo i druge poslove iz drugog dela firme gde dobar deo tog profita koristimo za finsiranje. Tu su i donacije naravno – objašnjava Ognjanović.

Trenininzi, obuke, organizacija koncerata, a sada i izdavanja prostora neki su od načina na koji nekadašnji City radio a sada City smart opstaje. Uz pomoć donatora sada su opremili prostor koji sada na razne načine može da im donese zaradu.

Bez dodatnog posla nemoguće je opstati. Nije poljuljano medijsko tržište, medijsko tržište je nepostojeće za lokalne medije. Tome je kumovala država koja ga je dodatno ubila kroz proces projektnog sufinsiranja – kaže Petrovićeva.

 

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi