Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Медији и монопол над њима
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

01. 12. 2011.

Извор: Политика

Медији и монопол над њима

Мађарски национални савет усвојио докуменат који уводи промене у информисање на мађарском језику

Суботица – Извештавање не само на мађарском језику, него пре свега у духу мађарских интереса, културе и традиције, омогућавање 24-часовног телевизијског и радио програма мађарских медија, подизање нивоа читаности дневног листа „Мађар со”, као и покушај да се стигне до сваког потенцијалног слушаоца, гледаоца или читаоца, у основи су Медијске стратегије 2011. до 2016. године коју је недавно усвојио Мађарски национални савет.

На документу од 48 страна анализира се медијска слика у Војводини и рангирају медији из којих се војвођански Мађари информишу. Тако је видљиво да мађарска национална мањина телевизор најрадије зауставља на програму мађарске ТВ2, а да је најчитанији војвођански недељник „Чалади кор” (Породични круг), магазин за породицу неполитичке садржине, чији оснивач и није Мађарски национални савет.

Отуда Медијска стратегија нагласак ставља на јачање оних медија чији је оснивач или суоснивач управо Мађарски национални савет.

Главна новина јесте амбиција да се створи јединствени електронски медијски центар војвођанских Мађара чији носилац би, у домену телевизија, била Телевизија Панон са седиштем у Суботици, а у умрежавању радио станица мађарска редакција Радио Новог Сада. Циљ је емитовање 24-часовног радио и телевизијског програма на мађарском језику.

Умрежавање би координисала Управна канцеларија Мађарског националног савета, који би у ту сврху обезбедио и додатан новац из буџета. Приметно је да је у стратегији појединачно највише пажње посвећено дневнику „Мађар со”, чије запослене пре свега до половине наредне године очекује оцењивање рада, и то од директора до свих сарадника медија.

„Мађар со”, према замисли прихваћене Медијске стратегије, треба да постане савременији, читљивији и наравно продаванији лист. Очекује га измена уређивачке концепције, генерацијско освежавање редакције, али и њено стручно усавршавање. Боља организација у припреми новина претпоставља боље распоређивање послова између три редакције, у Сенти, Суботици, где је њено седиште, и у Новом Саду. Недовољно искоришћена зграда „Форума” у Новом Саду требало би да постане мађарски медијски и културни центар.

У Медијској стратегији МНС уводи и посебно стручно тело које ће бринути о доследној примени зацртаних задатака, циљева и вредности у медијима.

Од медија се тражи да у вестима одговарајуће тежиште дају извештавању о активностима мађарских партија, да негују сарадњу с другим националним заједницама, пре свега српском као већинском, а посебно поглавље посвећено је сарадњи са медијима из Мађарске.

Нацрт Медијске стратегије изазвао је негативне коментаре дела мађарских новинара, а након њеног усвајања огласио се суботички одбор ДС оцењујући да је реч о успостављању монопола над гласилима на мађарском језику које ће довести до гашења свих оних медија који не раде по сугестији Мађарског националног савета.

А. Исаков

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси