Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Држава неће да изађе из медија
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

10. 11. 2011.

Извор: Дневник

Држава неће да изађе из медија

Медијска стратегија трпи бројне критике Медијски стручњаци критиковали су јуче медијску стратегију Владе Србије, а пре свега спорно власништво државе у медијима.

Збирно мишљење је да је стратегија нека врста „политичко-експертско-интересног минимума сагласности„ и да неће битно побољшати положај медија у држави.


Професор Факултета политичких наука у Београду Мирољуб Радојковић је на представљању програмског, структуралног и економског тренда медија у Србији за период јул–новембар 2011. године оценио да је промашај стратегије то што предвиђа да се круг медија који се неће приватизовати прошири на медије националних мањина и регионалне сервисе.

– Страх да ће препуштање медија саветима националних мањина довести до њихове контроле од политичких партија које су доминантне у тим телима је оправдан. Други велики промашај стратегије је идеја о формирању регионалних јавних сервиса у шест градова. Биће оштре политичке и предизборне борбе о томе где ће то бити – оценио је он.

Радојковић је подсетио на то да је Министарство културе расписало конкурс за додељивање финансијске помоћи домаћим медијима који произведу садржаје од „јавног интереса”, мањинским и онима у региону који раде на српском језику.

– Тек када се конкурс заврши, видећемо да ли је то „пројектно финансирање„ или још једна предизборна шаргарепа ради привлачења медијских симпатија на страну власти – оценио је он.

Главни и одговорни уредник Првог програма Радио Београда Ђорђе Влајић је оценио да стање у медијима није лоше. По његовој оцени, слабо место стратегије је власничка улога државе, односно одељак који предвиђа да ће се држава повући из власништва у медијима, осим у онима за које законом буде одређено да у њима држава има власнички удео.

– Не видим ниједну политичку опцију која би се одрекла утицаја на јавност – навео је Влајић.

Новинарка недељника „Време„ Тамара Скроза је оценила да су домаћи медији заборавили своје три основне функције: да информишу, образују и забаве. Она је указала на то да има тешког кршења етике у новинарству, на шта нико не реагује. Као пример је навела гостовање председника странке Хрвата на Телевизији „Прва” који је, како је истакла, био истовремено и „гост и мета”.

– Једна од водитељки му је објаснила да је разлика између Срба и његовог народа у томе што су Срби духовити, а Хрвати нису.

„Ми смо имали Нушића, а ви Крлежу„ – цитирала је Скроза из те емисије која је, по њеној оцени, била „страшна ствар на коју нико није реаговао”. Она је критиковала и извештавање медија о Косову и употребљавање фраза као што су „голоруки народ”, „српска огњишта”.

П. К.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси