Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Благи пад продаје дневних новина
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

19. 08. 2011.

Извор: Данас

Благи пад продаје дневних новина

Од свих штампаних медија у Србији се највише продају месечници



У првих шест месеци ове године забележен је благи пад продаје тиража дневних новина у Србији у износу од 3,32 одсто у односу на исти период прошле године, показују подаци Бироа за праћење података о тиражу АБЦ Србија у које је Данас имао увид.

Од 141,5 милиона одштампаних дневних листова у првој половини 2010. продато је укупно 101,5 милиона примерака, док је до јуна ове године одштампано 137 милиона од којих је продато 98 милиона.

Како је објашњено, подаци се односе на укупан тираж свих издања обухваћених у бази АБЦ Србија, док се подаци о недељницима и месечницима не могу поредити, јер није исти број издања био обухваћен у бази података овог бироа прошле и ове године.

У првој половини ове године у просеку се у Србији у току једног дана прода од 530.000 до 588.000 примерака дневних новина, док око 28 одсто остане непродано од укупно одштампаних примерака.

Број продатог тиража недељника у току недеље просечно износи 430.000 до 490.000, док трећина одштампаних „остане на киосцима“.

Што се тиче броја примерака који не нађу пут до читалаца, месечници се у Србији највише продају, од 700.000 до 766.000 месечно, а „непрочитаних“ преостане око 22 одсто.

Зоран Папић из Асоцијације медија истиче за Данас да у се бази података АБЦ Србија налази већина дневних новина, али не све, тако да је проценат пада продаје дневника зато вероватно и већи.

Према његовим речима, на податке о продатим тиражима утиче и конвергенција медија услед развоја интернета, као и неорганизованост дистрибуције штампе у Србији.

- Сваки пад продаје тиража штампе у Србији, нарочито у оквиру економских услова у којима се налазе издавачи, јесте драматичан и драстичан. Није ту реч само о паду прихода од продаје тиража, већ у дужем периоду то доводи и до смањења маркетиншких активности - објашњава Папић.

Председник Независног удружења новинара Србије Вукашин Обрадовић каже за наш лист да су за подробнију анализу неопходни подаци о појединачним тиражима, а да „пад продаје дневних новина од само 3,32 одсто не даје праву слику, јер бисмо могли да закључимо да грађанин Србије, у оваквим тешким економским условима, и последњу пару даје за новине“.

- Није тако, јер се налазимо на самом дну лествице европских земаља прављене на основу продатог броја новина по глави становника. Та бројка од 3,32 одсто одражава дугогодишњи тренд у Србији - тиражи „жуте“ штампе расту, а продаја такозваних „озбиљних“ новина стрмоглаво пада. Ниска продајна цена таблоида има важну улогу, али она није најважнији разлог због чега „жута“ штампа доминира тржиштем дневних, па и недељних новина - наводи Обрадовић.

Генерални секретар Удружења новинара Србије Нино Брајовић напомиње за Данас да на пад продаје штампе утиче и даљи пад стандарда и куповне моћи грађана, као и губитак кредибилитета појединих штампаних медија код читалаца.

Он додаје да је, иначе, за последње три године продаја штампаних медија опала за 15 до 20 одсто, па је самим тим и „структура оглашавања лоша“.

- У таквим околностима држава мора интервентно да помогне штампаним медијима, јер је то и од значаја за цело друштво. Подсетићу и да упркос свему последњих година нема раста цена дневних новина, које су у Србији најјефтиније у региону. Бојим се да може доћи и до даљег пада продаје штампе, а посебно локалних медија - каже Брајовић.

Антрфиле : Читаоци прешли на онлајн издања

Јелена Сурчулија са Факултета политичких наука истиче за наш лист да се пад продаје тиража дневних новина можда може објаснити и тиме што је повећана посећеност онлајн издањима, где су „штампани медији постали врло битан извор информисања“.

Дневне новине имају портале које, како каже, ажурирају из минута у минут и на којима се могу наћи најновије информације тог дана, које се објављују у штампаним верзијама сутрадан.

„Читаоци се све више окрећу онлајн издањима, па је тако и њихова потреба за читањем новина задовољена на тај начин“, објашњава Сурчулија.

Б. Цвејић

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси