Вести
10. 08. 2011.
Скупе минуте удариле џеп
Телевизије са националном фреквенцијом и даље не поштују Закон о оглашавањуНационалне телевизије прекршиле су Закон о оглашавању 2.123 пута само у првој половини ове године.
Рекордер је ТВ Прва, која се оглушила о Закон 539 пута за шест месеци. Следи РТС 1 са 405, па Б 92 са 338 прекршаја. Само осам мање измерио је специјални софтвер РРА на другом програму јавног сервиса.
ТВ Пинк је направила 315 прекршаја, а знатно опрезније биле су Авала (93) и Хепи (91). Најдисциплинованија је, испоставило се, Хепи кидс ТВ, која се само 12 пута за пола године оглушила о Закон.
Савет РРА, на основу ових прекршаја, подноси против националних ТВ кућа прекршајне пријаве, али је број пресуда занемарљив у односу на број случајева.
- Радује нас што је број кршења ипак почео да се смањује, у односу на прошлу и прве месеце ове године - каже, за ”Новости”, Горан Богдановић, заменик председника Савета РРА.
А најчешћи прекршај телевизија је дужина рекламних блокова. Комерцијалне на сат програма могу да имају 12 минута реклама, а РТС дупло мање. Правила рекламирања су строга и када је реч о садржајима - које рекламе су допуштене уз који програм или колики је размак између рекламних блокова, па и због тога пљуште пријаве.
- Пријава има мање него прекршаја - објашњава Караџић.
- Рецимо, у једном месецу против једне телевизије поднесемо онолико пријава колико је чланова Закона прекршено. Али, ако је исти члан прекршен 50 пута, пријава је само једна, а у њој су забележени сви прекршаји.
Током прошле године број прекршаја се, такође, мерио хиљадама, али ниједна телевизија није била кажњена. Тек ове године, кажу у РРА, почеле су да стижу на наплату прве казне.
Антрфиле : Казне стижу до две милијарде
Телевизије које претерају са дужином реклама, превише скрате време између рекламних блокова, или на други начин прекрше Закон о оглашавању, чека казна од 100.000 до милион динара. Када би сваки појединачни прекршај био кажњен, осам националних канала морало би да плати од 212 милиона до две милијарде динара.
И. М.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.