Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Пореске олакшице за штампане медије
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

13. 06. 2011.

Извор: Данас

Пореске олакшице за штампане медије

Нацрт медијске стратегије на јавној расправи до краја јуна

С обзиром на то да се у Србији не производи ниједан од производа неопходних за постојање штампаних јавних гласила, као што су штампарске машине, папир, боје, филмови, држава треба да размотри могућност олакшица за увоз тих роба, наводи се у Нацрту медијске стратегије који се налази на јавној расправи.

Како би се стимулисао развој штампаних медија и помогло да лакше преброде кризу, предвиђена је и могућност значајног смањивања ПДВ-а на њихову продају.

Нацртом медијске стратегије, што се тиче штампаних медија, предложено је и да држава „доследном применом законских одредби обезбеди недискриминаторне услове за расподелу прихода од оглашавања у јавним гласилима и примену прописа који лимитирају оглашавање у електронским јавним гласилима“. Чланица радне групе која је писала овај документ Јелена Сурчулија истиче за Данас да су штампани медији свуда у свету у кризи, па су у многим земљама већ предвиђене додатне повластице за њих, као и позитивна дискриминација у оглашавању, како би се помогло овој врсти медија да опстане.

- Многе земље у Европској унији већ преговарају да се додатно смање стопе ПДВ-а на штампу, док у појединим државама сматрају да је неопходно потпуно укидање овог пореза. Код нас није реално за очекивати да се укине ПДВ, али зато треба увести одређене повластице за штампана гласила. Кључно је да су штампани медији у Србији реално у кризи, па је потребно обратити посебну пажњу на услове њиховог рада приликом писања нових закона који се односе на медије - објашњава Сурчулија.

У Нацрту стратегије предвиђено је и да се Законом о оглашавању пропишу мере позитивне дискриминације у корист штампаних јавних гласила, односно да се омогуће одређене повластице оглашивачима. Као једна од мера за решавање пада прихода од оглашавања у штампи, у предлогу стратегије се позива на доследну примену постојећих прописа за оглашавање у електронским медијима.

Антрфиле : Ограничење на РТС-у

У Нацрту медијске стратегије истиче се да је основни облик финансирања јавног сервиса претплата, као и да су могући и комерцијални приходи. Како се наводи, „нужно је подићи ниво убирања прихода из претплате, како законским решењима, тако и бољом организацијом тога посла“.

Држава би, такође, требало да примењује и законске одредбе о наплаћивању претплате за радио пријемник у моторним возилима. Предвиђено је и да ће се размотрити могућност додатних ограничења за оглашавање на јавном сервису, кад приходи од претплате достигну ниво довољан за остваривање његових основних функција.

Б. Цвејић

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси