Вести
08. 06. 2011.
Нацрт медијске стратегије треба да убрза приватизацију медија
Ако не прода за 18 месеци, држава удео уступа грађанимаПоједини медији, који су сада у власништву државе, могли би 2013. године да добију нове газде - грађане Србије! Наиме, Нацрт медијске стратегије, који ће се за неколико дана наћи на јавној расправи, оставља држави рок од 18 месеци да прода РТВ куће, новине и агенције чији је власник. Ако у том послу не успе, морала би грађанима да подели бесплатне акције.
И по садашњим законима, подсећа Веселин Симоновић, председник УО Асоцијације медија, држава не би смела да има власништво у медијима, али јој се то толерише. Још 2007. године истекао је први законски рок за приватизацију медија.
- Став Асоцијације је да држава не би смела да има удео у штампаним медијима, али треба разумно проценити рок у коме ће добити нове власнике - сматра Симоновић.
- Не треба ићи на штету медија и треба се консултовати са највећим издавачима. Он додаје и да би због осталих агенција на тржишту било фер да и Тањуг буде приватизован, али тако да ова агенција не буде оштећена.
Драгана Милићевић-Милутиновић, помоћница министра културе задужена за медије, каже да постоје одређене замерке Министарства на предложени документ.
- Став о апсолутном изласку државе из власништва у медијима формираћемо на основу општег интереса јавности. Прво ћемо саслушати представнике локалних медија, стручњаке, медијску индустрију, па тек онда рећи коначан суд.
Рок лимитиран на 18 месеци од усвајања Стратегије требало би да натера државу да убрза процедуру. Јер, ако не приватизује медије у овом року, неће профитирати и мораће да подели бесплатне акције грађанима.
Нино Брајовић, из Удружења новинара Србије, очекује и многобројне проблеме, посебно у локалним медијима, нарочито у Војводини, за куће којима су оснивачи национални савети мањина. Да процес приватизације неће бити довршен без проблема сматра и Слободан Кремењак, један од аутора нацрта Стратегије.
- Треба се учити на грешкама досадашњих неуспешних приватизација. Неспорно је да држава мора да се повуче из власништва у медијима, јер не постоје механизми који би обезбедили да власт не врши притисак на медије чији је власник - сматра Кремењак.
- То не значи да и даље неће помагати овом сектору, већ да ће то чинити финансирањем пројеката, а не медијских кућа.
Антрфиле: Траже претплату и у колима
Нацрт Стратегије предвиђа и да држава обезбеди механизме за наплату претплате за радио у аутомобилима. Ова такса предвиђена је законом из 2002. године. РТС је покренуо иницијативу да се примена коначно активира, али је Влада Србије априла ове године тај предлог одбила.
Процене РТС кажу да јавни сервис, због непоштовања овог правила, годишње губи око пет милиона евра.
И. М.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.