Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Часопис Шпигл оптужује конкурентски Билд да гура Немачку још више удесно
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

01. 03. 2011.

Извор: Гардијан

Часопис Шпигл оптужује конкурентски Билд да гура Немачку још више удесно

Шпиглови новинари истраживачи тврде да Билд има превелики утицај на немачку политику Шпигл тврди да су запаљиве насловне стране Билда утицале на чврст став Канцеларке Ангеле Меркел о спашавању евро-зоне.



То су најпродаваније новине у Европи са дневним тиражом од 3 милиона примерака и 12 милиона читалаца. Међутим, један од њихових најјачих конкурената тврди да је немачки таблоид Билд “запаљива” публикација “која врши улогу десничарске народне партије коју Немачка никада није имала”.

За насловни чланак у свом последњем издању, Шпигл је наложио седморици новинара да истраже “моралне стандарде и новинарски квалитет” Билда, што је потез који означава несумњиви раскид са општом немачком медијском конвенцијом да се конкуренти јавно не критикују. Истраживачки тим дошао је до таквог оптужујућег закључка да је Шпигл одлучио да не објави критички приказ док два новинара из Bild am Zontag, недељног издања таблоида, нису ослобођени оптужби за шпијунирање у Ирану прошле недеље. Штампање такве отворене критике пре њиховог ослобођења могло је да представља “дипломатски ризик”, пише у Шпигловом уводном чланку.

Шпигл је највише забринут због Билдове превелике моћи. “У кулоарима Рајхстага, министарстава и канцеларовог кабинета, има изразите склоности да се Билдови наслови тумаче некритички, без даљег истраживања, као ваљани израз расположења народа”, пише у часопису.

За Хришћанске демократе Ангеле Меркел (ЦДУ), Билд функционише као партијска “десничарска фракција”, тврди Шпигл. И куд Билд крочи, Меркелова прати.

Билдова дуготрајна кампања против имиграције – са насловима као што су “Свака четврта беба долази из иностранства” и “Горка истина о странцима и бенефицијама: наша држава помаже 90% Либанаца и 26% Турака” – подстакла је немачку владу да заузме чврст став према мигрантима, ограничавајући им бенефиције на оне које су предвиђене реформским законом о социјалној заштити.

Меркелин начелни тврдокорни став према спашавању евро-зоне води, такође, порекло са насловних страна Билта, објашњава Шпигл.

У пролеће прошле године, када је од Немачке тражено да Грчкој убризга финансијску инјекцију, таблоид је објавио серију наслова, као што су: “Да ли ће Грчка да упропасти наше банке?” и “Грчка хоће наш новац”. Чак су послали новинара да раздели старе грчке новчанице у центру Атине под насловом: “Билд враћа сиромашним Грцима њихове драхме”.

Током викенда, Билд је, такође, био на мети певачице једног од немачких најпопуларнијих бендова. Јудит Холофернес, вођа групе Vir zind Helden (Ми смо хероји), написала је оштро отворено писмо Билдовој оглашивачкој агенцији након што су је питали да учествује у њиховој последњој кампањи.
“Билд није безопасан флерт”, пише она, него “опасно политичко оруђе – то није само увеличавајући телескоп с погледом у бездан него зла ствар”.

Шпигл каже да се уредници Билда више не задовољавају улогом “силеџије” у немачком медијском окружењу: они сада себе не виде као аутсајдере него као представнике немачких главних вредносних токова. “Не више као изопштеника него као узорног ученика."

Али Кај Дикман, главни и одговорни уредника Билда, негирао је да су се његове новине понашале као “паликућа”, распаљујући предрасуде. “Ми смо први зато што људима не сервирамо само чињенице, ми говоримо о томе како се људи осећају због тих чињеница: ако нас читате, откривате шта уједињује земљу и шта покреће људе”, каже он.

За Билд, који штампа 27 регионалних издања, ради осам стотина новинара. Иако је дневни тираж новина опао са 4,5 милиона из 2001. године, Билд остаје уносан посао. Осим што има приходе од оглашивача и цену од 60 центи, Билд управља серијом благо националистичког “Народног производа” ("Volks-Produkte") који укључује Volks-Jeans, Volks-Pizza  и Volks-Pcs.

Упркос тиражу, Билд није моћан попут британских таблоида, каже медијски коментатор Луц Хахмајстер, шеф независног Института за медијску политику у Берлину: “Он није тако моћан као што су Сан и Руперт Мердок. Билд не може да створи канцелара као што је Мердок створио Тонија Блера 1997. године. Покушали су да се отарасе Хелмута Кола у једном тренутку, али није им успело”.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси