Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  "Крагујевачка иницијатива" за спас медија
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

12. 02. 2011.

Извор: Правда

"Крагујевачка иницијатива" за спас медија

Локални медији суочени су са тешком беспарицом, која доводи у питање новинарски посао

Борбу Радио-телевизије Крагујевац за прерастање у регионални јавни сервис свим снагама подржавају медијске куће у Новом Пазару, Нишу, Панчеву, Бујановцу и Суботици

Крагујевац – Последња догађања у крагујевачким медијима само потврђују да је новинарство суочено са тешком економском кризом, чије су последице још увек несагледиве. Мука посленика јавне речи да сачувају поверење читалаца и гледалаца неизвесна је, колико и њихови напори да привуку оглашиваче, односно дођу до новца.

То, нажалост, није све. У недељнику „Светлост“ у току је штрајк, а локална телевизија „Ин“ уништена је у недавном пожару. Запослени у приватној телевизији „Канал 9“ зараде добијају „на кашичицу“, док се Радио-телевизија Крагујевац бори за формирање регионалних јавних сервиса у Србији.

Недељник „Светлост“, који је углед стицао деценијама, тренутно је на ивици опстанка. Ову новину су 2007. године за 250 хиљада евра купили некадашњи посланик ДХСС-а Гвозден Јовановић, бивши градоначелник Влатко Рајковић и привредник Драгољуб Миловановић. Две године после приватизације, комплетна редакција напустила је „Светлост“ и основала нови недељник, „Крагујевачке“. Садашња редакција је, због тешког социјалног положаја, у штрајку.

– Запосленима се у просеку дугује 12 зарада, а исплате хонорара још су нередовније. Доприноси нису уплаћивани од маја 2009, а радници су без здравствених књижица већ дуже од године – каже за „Правду“ председник синдиката Срђа Рихтеровић.Иако су штрајкачи најавили да новине до испуњења захтева неће излазити, а директор и главни уредник Ранко Милосављевић је поднео оставку, нови број „Светлости“ ипак се појавио на киосцима.

– Обавестили смо инспекцију рада и надамо се брзој реакцији. Сазнали смо да су за овој број „Светлости“ писали, уместо запослених, пријатељи власника – каже Рихтеровић.Он је додао да ће штрајк бити настављен пуним интензитетом до испуњења захтева.

У „Крагујевачким“ је ситуација нешто другачија. Овај недељник чине искусни новинари, који су занат ковали и у најтежим данима за ову професију у Србији. Зараде су редовне и просечно износе око 30 хиљада динара. Главни уредник Мирослав Јовановић за „Правду“ објашњава и зашто су се пре две године одлучили да напусте „Светлост“.

– Две године смо били стрпљиви. Озбиљно предузеће мора да има добру организацију, план развоја, стратегију. Тога у „Светлости“ није било. Зараде су касниле све више, па смо се одлучили да колективно власнику предамо отказе. Данас су „Крагујевачке“ суочене, углавном, са економским проблемима. Приходи од оглашивача су, због кризе, све нижи, а трошкови расту.

– Услови за све медије, па и штампу, су тешки. Ово је време преживљавања, чекања, али и наде – каже Јовановић.

Нада не напушта ни запослене у локалној телевизији „Ин“, иако је ватрена стихија недавно прогутала све што је стварано претходних 17 година.

– Још увек нисмо разговарали са власником о намерама да уложи новац у обнову телевизије, али мислим да ћемо се договорити. Имали смо 30 запослених, своју публику, и сигурна сам да би требало да наставимо са радом – сматра директорка Невена Стевановић.

Власник ове медијске куће био је Милија Милосављевић, који је преминуо крајем прошле године. И пре пожара запосленима у телевизији „Ин“ зараде нису редовно исплаћиване, а гомилали су се и дугови.Дуговања према запосленима велика су и у регионалној телевизији „Канал 9”. Ипак, ова кућа не одустаје од борбе за тржиште и гледаоце.

– Не постоји ниједан економски предуслов за тржишно функционисање. Свака криза прво погађа медије – сматра директор „Канала 9“ Ацо Јосовић.

Он истиче да је повећање прихода, у оваквим условима, немогуће. Зато се упорно смањују трошкови, што утиче на квалитет програма и гледаност.

Да нема тржишних услова за опстанак електронских медија, сагласни су и у Радио-телевизији Крагујевац. Стратешки циљ, на коме менаџмент инсистира већ четири године, је прерастање у регионални јавни сервис. Ту борбу‚ уобличену кроз документ „Крагујевачка иницијатива“, свим снагама подржавају медијске куће у Новом Пазару, Нишу, Панчеву, Бујановцу и Суботици. РТК, како кажу у менаџменту, уређује програме и понаша се као да већ јесте јавни сервис.

Антрфиле : ТВ Крагујевац најгледанија у Шумадији

– РТ Крагујевац има константан раст гледаности. Према истраживањима агенције „AGB Nielsen Research“ ова телевизија је убедљиво најгледанија у Шумадији – рекла је за „Правду“ директорка Јованка Маровић.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси