Вести
28. 12. 2018.
Радна група предала Брнабићевој Нацрт медијске стратегије
Чланови Радне групе за израду медијске стратегије предали су данас председници Владе Србије Ани Брнабић текст тог документа, саопштила је владина Канцеларија за сарадњу с медијима.
Медијска стратегија, односно Стратегија развоја система јавног информисања у Републици Србији, представља документ који даје оквир за будући развој свеукупне медијске сцене у Србији.
Како се подсећа у саопштењу, нова Радна група за израду медијске стратегије формирана је на састанку председнице Владе Ане Брнабић и представника медијских и новинарских удружења, одржаном 18. јуна у Влади Србије.
Тада је за председника изабран Дејан Стојановић, представник Министарства културе и информисања, и договорено је да се она састоји од девет представника медијских и новинарских удружења и осам представника државе. Председница Владе Ана Брнабић, након добијања Нацрта стратегије, захвалила је свим члановима Радне групе који су учествовали у изради документа и истакла важност транспарентности и инклузивности целог процеса.
Брнабић је захвалила и међународним институцијама које су учествовале у изради Медијске стратегије.
Иначе, чланови Радне групе у име медијских и новинарских удружења су Вукашин Обрадовић, Тања Максић, Јелена Клеут, Стојан Марковић, Бобан Томић, Далила Љубичић, Нино Брајовић, Маја Раковић и Драгана Чабаркапа.Представници државе у Радној групи су: Министарства финансија Јелена Танасковић, Министарства правде Радомир Илић, Министарства за државну управу и локалну самоуправу Саша Могић, Комисије за заштиту конкуренције Марија Ковачевић, Републичког законодавства Ранка Вујовић, Управе за јавне набавке Јелена Марковић, Републичког секретаријата за јавне политике Дејан Ракетић, као и представник Владе Војводине Атила Мартон.
Поред чланова Радне групе, у изради Медијске стратегије био је укључен велики број експерата, представника међународних организација и организација цивилног друштва, медија, медијских јавних сервиса, академске јавности и други.У оквиру израде стратегије, у Новом Саду је 17. и 18. децембра одржана и професионална дебата, у којој је учествовало више од 120 представника медијских и новинарских удружења, медија, академских институција, организација цивилног друштва и други.
Процес израде Медијске стратегије подржала је Мисија ОЕБС-а у Србији, као и Делегација Европске уније у Србији, Амбасада Краљевине Норвешке и Фондација Конрад Аденауер.
Стратегија дефинише пет кључних циљева: социо-економски и професионални статус и безбедност новинара, конкуренцију на тржишту и економску одрживост медија, улогу државних институција у медијском систему, разноврсност и квалитет медијских садржаја и дигиталне компетенције и стручна знања.
Почетком наредне године, након усвајања програма јавне расправе од стране надлежног владиног органа, Нацрт стратегије биће доступан свим грађанима.
Коментари (1)
Остави коментар28.12.
2018.
Ah...
Smrtna presuda novinarstvu je ušla u proceduru. Bravo!
Одговори