Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Новинарство пред изумирањем, маркетинг постао Свети грал
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

30. 10. 2018.

Извор: Н1

Новинарство пред изумирањем, маркетинг постао Свети грал

Новинарство у Србији и Хрватској, поговото истраживачко, пред потпуним је сломом, добри новинари редакцијама не требају, нити садашњи власници имају стрпљења за истраживачке приче, а доминира ПР новинарство, рекао је хрватски новинар Хрвоје Зовко. Маркетинг је постао свет грал новинарства, додаје Горан Ћетковић из Удружења новинара Црне Горе.

Горан Ћетковић из Удружења новинара Црне Горе каже да се од новинара данас очекује беспоговорна послушност, и оцењује да је ова генерација пала испит независног новинарства.

"Маркетинг је постао Свет грал новинарства, имамо бедно плаћен посао, али није то највећа штета, то је једна од последица срозавања заната и квалитета, покретни диктафони су ушли у занат… Оно што смо ми затекли кад смо почели да радимо, неће више бити, а питање је шта ћемо оставити наредним генерацијама... барем неко сећање да је постојало нешто што има везе са новинарством, чашћу и етиком", упозорио је он.

Ћетковић је говорећи о стању медија у Црној Гори, али и региону, рекао да су новинарима медији велики противник, јер интересне групације које стоје иза медија не дозвољавају стварној слици да исплива на површину, да грађани стекну свест о чему се ради.

"Када разговарамо ми новинари колеге из региона, жалимо се једни другима на ситуацју који имамо, а истоветна је. Медији више немају полуге моћи, имали смо плурализам мишљења, а сада медији заузму једну бусију, прате само интерес свог рова и не занима их шта се ради са стране", каже он.

Има и неких покушаја да медији остану независни, додаје, али су они ипак зависни од комерцијалних захтева оснивача.

"То је зачарани круг... као људи који желе часно да обаве посао, обавештавају јавност у тешкој смо стиуацији", закључио је он.

Зовко: Медијској сцени, ако се овако настави, не видим будућност

Хрватски новинар Хрвоје Зовко каже да је новинарство у Србији и Хрватској, поговото истраживачко, пред потпуним је сломом, добри новинари редакцијама не требају, нити садашњи власници имају стрпљења за истраживачке приче, а доминира ПР новинарство. Додаје да стање у хрватским медијима није добро, информативни програм се сваки дан урушава, а државу није брига и не занимају је новинарске слободе.

 

"Нашој медијској сцени, ако се овакав тренд настави, не видим будућност, нити светло на крају тунела, нити да ћемо у овом послу дочекати пензије", рекао је Зовко, који је недавно добио отказ на Хрватској радио телевизији, због, како је тада наведено, теже повреде рада.

Држава се потпуно незаинтересовано понаша према медијима, а сигурносна ситуација је веома лоша, велики је број претњи, а посебно забрињава однос власти према тим претњама, у којима политичарии учествују и за њих дају зелено светло. Јако је лоша ситуација и због тога што држава нема медијску стратегију, додаје он.

Највећи проблем новинарства у Хрватској, које је пред изумирањем, посебно истраживачко, како каже, јесу разне ПР агенције које пласирају своје садржаје, па више не знате некад шта је ПР новинарство, а шта право новинарство.

"Некада је био изразито јак политички притисак у медијима, а данас новине имају мале тираже, па улазе ПР агенције, економски лобији, преко медија креирају своју слику Хрватске, а политичари су показали дубоко неразумевање", казао је гост Н1.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси