Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Роботи су већ у фабрикама, хоће ли ускоро и у новинарство?
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

18. 06. 2018.

Извор: Танјуг

Роботи су већ у фабрикама, хоће ли ускоро и у новинарство?

Развој вештачке интелигенције обележиће 21. век у многим областима, па и у новинарству, а да ли ће једног дана роботи заменити новинаре, остаје да се види.

За стручњаке нема дилеме, вештачка интелигенција све је присутнија и има позитивну примену у науци, медицини, техници, свакодневном животу, па и новинарству, али они такође упозоравају да увек треба имати у виду етичке принципе.

Такође, вештачка интелигенција, кажу, треба да помогне човеку, а не да буде сама себи сврха.

Познато је да су развојем роботике многи радници остали без посла - фабрике су роботизоване, производња је дигитализована. Вештачка интелигенција нису само роботи, већ и процеси односно обрада података.

О вештачкој интелигенцији у новинарству, медијима у ери дигитализације и лажним вестима било је између осталог речи на недавно одржаном 11. Глобалном медијском форуму Дојче велеа у Бону који је окупио 2.300 учесника из 120 земаља, а међу више стотина представника медија био је и Танјуг.

У новинарству, компјутери су одавно заменили писаће машине, а уз развој интернета и алата попут интернет претраживача, механичких преводилаца, као и нових видова комуникације, можете се наћи у сваком делу света у реалном времену. Постоје разне апликације, програми за сакупљање и избор података, што посао новинара олакшава, као и софтвери и за симулацију људског гласа и писање чланака.

Дакле, машине са вештачком интелигенцијом у многим сферама успешно замењују своје креаторе, а могуће је да ће га у неким областима и надмашити.

“Роботи могу да возе аутомобиле, ботови могу да дају коментаре и четују, али не могу да имитирају креативност”, рекао је Ерик Салобир из Мреже Оптик на једном од панела.

Управо је креативност водила човечанство напред и докле год она постоји, мања је вероватноћа да нас машине замене, сматра он.Истиче и да је поверење кључно, као и да морамо бити у стању да препознамо да ли је садржај писала машина или човек, а да бисмо то успели, неопходне су дигиталне вештине и поштовање етичких принципа у новинарству.Мрачцна страна вештачке интелигенције у новинарству су, како наводи, лажне вести које се најлакше шире преко друштвених мрежа.

Осим тога, друштвене мреже првобитно настале ради повезивања људи и размене информација, сада постају извор тих истих информација, и то не увек поуздан.

Због тога се поставља питање шта чинити када су алгоритми све више окидачи за сервирање медијских садржаја који обликују јавно мњење.

Раскринкавање лажних вести, алгоритама и ботова на друштвеним мрежама могао би да буде одговор у покушају да се поврати поверење у рад квалитетних медија, било да су они дигитални или класични, слажу се стручњаци.

И на крају, јасно је да компјутеризације диктира правац свему. Ипак, оно што још увек разликује човека од машине су стваралачки дух и осећања.

“Тешко је замислити новинарску професију без емоција, нећемо тако лако дозволити да нас замене роботи!”, каже уредница једног пољског портала Маржена Сухан.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси