Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Живети као сви други људи
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

07. 07. 2010.

Извор: Данас

Живети као сви други људи

Живети као сви други људи

Промовисан часопис „Лицеулице“, уличне новине за боље друштво

Коалиција невладиних организација покренула је магазин „Лицеулице“ који ће на градским улицама продавати бескућници, млади улице и остали најугроженији припадници маргинализованих група, како би поспешили позитивне промене у српском друштву и напредак заједнице.

То је, уз остало, речено је на промоцији овог необичног пројекта. Иницијатори ове акције која се спрема већ две године, јесу Центар за интеграцију младих у сарадњи са СМарт Колективом, Радном организацијом и глумцем Браниславом Трифуновићем, као идејним покретачем целе акције.

 - „Лицеулице“ је непрофитни, независни магазин, посвећен универзалним вредностима, социјалној правди, принципима једнакости, демократије и хуманости. Залажемо се за поштовање људских права, права угрожених и маргинализованих група и појединаца, за вредности модерног друштва, сарадњу и интеграцију, за здраво физичко и ментално окружење, за мир, а против насиља, расизма, ксенофобије, и мржње сваке врсте - рекао је Милосав Мариновић, главни и одговорни уредник магазина „Лицеулице“, Дарко Рунић, директор агенције за сарадњу са НВО и европску хармонизацију Београда, истакао је да је „Лицеулице“ један од деветнаест пројеката које је агенција подржала од почетка године.

- Драго нам је што учествујемо у овој акцији јер „Лицеулице“ обухвата и социјално предузетништво и помоћ најугроженијим категоријама, помоћ мањинским заједницама, заштиту животне средине. Осим ангажовања на овим пољима, мислим да је веома значајно да добијамо један нови медији у Београду, независни медиј, који је преко потребан - рекао је Рунић.Бранислав Трифуновић објаснио је да га је на покретање ове акције инспирисао коментар једног детета из Свратишта које је на питање, шта је добар живот, одговорило: да радиш, да имаш да једеш и где да спаваш, да будеш као други људи.

Сва енергија и добровољни рад на овом часопису уложени су у нади да ће овај пројекат донети управо то да ова деца буду као други људи.У Србији тренутно 700.000 људи живи испод границе сиромаштва, од којих су велики део деца и млади. Продаја уличних новина је начин да бар неки од њих стекну легална средства са којима би могли да живе. Дан када би продавали своје новине, не би морали да просе, да перу шофершајбне, имали би извор прихода који би им нешто значио.

Антрфиле:
Продавци из Свратишта- На почетку, број уличних продаваца биће мањи од тридесет и то ће бити млади људи који су прошли кроз Свратиште, дакле они које ми познајемо, са којима смо радили и за које верујемо да су одговорни, самосвесни, и вредни да могу да раде тако нешто - објаснио је Марко Шијан из Центра за интеграцију младих. Идеја је да се овај модел прошири и на друге угрожене категорије становништва, да се у наредном периоду и одрасли бескућници придруже читавој причи.

Примерак 100 динара

„Лицеулице“ излазиће једном месечно. Продавци магазина имаће посебну обуку, биће видљиви и препознатљиви. Примерак магазина коштаће 100 динара, с тим што ће половина тог износа бити зарада продавца.
М. Батинић

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси