Вести
11. 03. 2018.
Да ли су коментари на електронским медијима обесмишљени?
Коментари читалаца на електронским медијима увек су на неки начин били допуна текста. Било да је у питању проста агенцијска вест или ауторски текст, коментари су били продужетак текста. Повремено се из коментара може више сазнати информација него из самог штурог агенцијског текста. Наравно, те информације извучене из коментара, нису ни поуздане ни релевантне али на одређен начин могу да употпуне слику. На ауторским текстовима коментари умеју да буду веома занимљиви. Некада су то читаве полемике, а некада и озбиљна сучељавања различитих ставова.
На жалост и на домаћим електронским медијима, као и свугде у свету, временом су преовладали хејтерски, навијачки, а често и глупи коментари. Коментари испод сваког нивоа пристојности, увредљиви, подругљиви или "ботовски".
На јачим електронским медијима, оним који имају милионске дневне посете, просто је немогуће санкционисати све негативне и хејтерске коментаре. Мада су у почетку велики медији покушавали да уведу некакав ред у коментаре, приметно је да се временом одустало од тога. За такав посао је потребно даноноћно ангажовати посебне уреднике. Но много је лакше подесити сајт да аутоматски блокира увредљиве коментаре који садрже ружне речи. Тако је већина електронских медија изгубила квалитетне коментаре, док су велики медији добили хаотичне и пре свега хејтерске коментаре у бесконачном низу.
До само пре пар година на коментаре се поклањала велика пажња, док је тренутно ситуација таква да се на њих готово више нико не обазире.
Ипак, на мањим порталима, односно на сајтовима који имају мању посећеност али могу бити утицајни, коментари су још увек значајни. Пре свега на таквим сајтовима постоји лојална публика, која својим коментарима, у извесној мери, доприноси квалитету самог сајта. Коментари и коментарисање на тим мањим сајтовима је нека врста сурогата интернет форума. Сваки занимљив текст се од стране сталних коментатора доживљава као нова тема на форуму. Повремено ове лојалне коментаторе на мањим порталима узнемири какав "бот". То се обично дешава у предизборним кампањама. Но чим кампање прођу "ботови" се повлаче, а коментарисање се враћа уобичајеној рутини.
Дакле, може се рећи да коментари на електронским медијима имају смисла још само на мањим порталима. Зашто онда велики портали уопште имају опцију коментарисања?
Просто јер коментари на интернет порталима доприносе бољем рангирању на претраживачима, а уједно су корисни и за "клик бајт" којима је подређен добар део савременог интернет новинарства.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.