Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Овде није дивљи запад
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

12. 02. 2018.

Извор: ФоНет

Овде није дивљи запад

Медијска стратегија није закон, већ визија која нам служи у наредних пет година, изјавио је за Радио слободна Европа државни секретар у Министарству културе и информисања Александар Гајовић, називајући "неодговорношћу" то што су главна новинарска удружења напустила Радну групу за њену израду.

А где пише да медијска удружења треба да буду чланови Радне групе?

Нигде не пише да они морају да буду, рекао је Гајовић упитан да ли Стратегија која је, како је изјавио министар Владимир Вукосављевић готова, има легитимитет, ако су Радну групу напустила главна новинарска удружења.

То је једна ствар. Друга ствар је да се, нажалост, много више говори о онима који су напустили Радну групу, а готово се уопште не помиње оних 12 људи, који су крваво радили у претходном периоду да изнедре Медијску стратегију. Међу тих 12, има их јако пуно управо из удружења, истакао је он.

На примедбу да је реч о удружењима која окупљају највећи број чланова, Гајовић је, изражавајући жаљење што су они напустили групу, рекао да то "није добро јер, ако је држава поверила некоме да уради један посао, а они прихватили да га ураде, па га нису завршили, ја то зовем неодговорношћу".

Ако ћемо да разматрамо њихове разлоге, доћи ћемо врло лако до закључка да ти разлози не постоје. Они су постојали, осим када је у питању УНС, и у јулу месецу, када је формирана група. Методологија, коју је помоћник министра културе и информисања поставио у јулу 2017, и коју су прихватили сви чланови групе, су постојали и тада, рекао је Гајовић.

Он је оценио да "апсолутно нису утемељене" оцене да са изласком новинарских удружења, Стратегију доносе људи блиски власти.

"Претходну Стратегију је донело седам или осам чланова радне групе, од којих само један није био из државне власти. Сада их је било шест из државног дела, а осталих је било десет. Десет људи који не припадају власти", рекао је он.

Овде није ствар да ли је Медијска стратегија државна или удружења новинара. Ово је заједнички посао, који морамо да урадимо. Значи, ми морамо да се боримо за нашу професију и баш ме брига, мене као члана групе, да ли је неко из државе или не. Ја те поделе не волим, изјавио је Гајовић.

Ми смо дали могућност да се то четворо који су напустили врате и нисмо попуњавали Радну групу са другима. Увек могу да се врате. Кроз јавну расправу очекујемо да они учествују, додао је он.

Он је објаснио да се Медијска стратегија састоји из три дела, анализе, стратешких циљева и акционог плана.

Анализа је готова, стратешки циљеви су ту негде, акциони план можемо да донесемо и после јавне расправе. Јавна расправа нам је јако важна, додао је он.

Упитан да ли ће се и колико Стратегија мењати у јавној расправи Гајовић је одговорио: "Потпуно, ако постоје основе".

Мене интересује страшно шта ће рећи људи у Суботици, Новом Саду, Крагујевцу, Нишу, Новом Пазару. То је неких пет градова где је план да направимо јавну расправу, рекао је он.

Гајовић је замерио "колегама из Европе јер су рекли да се узму у обзир сви прилози чланова Радне групе који су је напустили".

Ја сам им рекао да су сви њихови прилози узети јер су драгоцени, они су јако добро радили. Сви су узети и имам уверавања људи који раде на томе да су узети, рекао је Гајовић.

Гајовић је рекао да је имао сусрет са делегацијом Европске федерације новинара и да су они "дошли јако добро припремљени, са одређеним питањима".

"Међутим, када сам тражио конкретне доказе, чињенице, само су рекли – угрожена је слобода новинарства. Ја сам питао да ми кажу на шта тачно мисле и који су то примери. Они мени ниједан пример нису дали", рекао је Гајовић.

"Они нас посматрају као да смо банана земља и као да је овде дивљи запад. Овде није дивљи запад, ми нисмо банана држава, већ имамо законе по којима треба да се понашамо, који су хармонизовани са европском праксом и европским законима. Занимљиво је да они у том извештају то уопште непомињу, већ као да овде ништа не постоји", рекао је Гајовић за РСЕ.

Коментари (1)

Остави коментар
уто

13.02.

2018.

Dejan R. Popovic, dipl. inz. [нерегистровани] у 09:16

Sta je medijska strategija?

Tacno je da medijska strategija nije zakon, vec planski akt najšireg opsega koji sadrži analizu postojećeg stanja i vremenski oročen plan akcije za postizanje određenih ciljeva (videti Pojmovnik Narodne skupštine).

Одговори

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси