Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Одговорност медија
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

07. 05. 2010.

Извор: Преглед

Одговорност медија


Београд - На другој конференцији „Виза млади лидери“, коју је организовала компанија Виза (Виса) учесници су, између осталог, исказали и мишљење да медији из области финансија углавном пласирају теме из макроекономије и не претерано релевантне за младе људе.

Млади би волели да буду више информисани о финансијама, али и да науче и да имају приступ правим порукама о томе како да зараде новац и како да га користе, показују резултати истраживања у ком је учествовало 400 испитаника старости од 18 до 27 година а спроведено је у четири града у Србији.

Виза је, да подсетимо, светска компанија за платне услуге која повезује потрошаче, компаније, финансијске институције и владе у више од 200 земаља и подручја дигиталним новцем. Учесници у истраживању одговорили су у 17,5 одсто случајева да је новац у медијима представљен као нешто што је тешко добити, да је представљен само у виду цифара и бројева мисли 15,25 а да је достижан кроз лутрију и игре на срећу 13,25 процената. Као нешто што људи могу добити ако учествују у ријалити шоу види га 7,5 одсто, нешто прљаво 6,5 а као средство за остварење снова четири процента.

Преко половине учесника сматра да су веома важне поруке које друштво шаље у вези са новцем и финансијама, а исти проценат (56 одсто) сматра да би медији могли помоћи и у пружању адекватних финансијских савета. Њих 58,5 одсто није сигурно да ли људи у Србији цене новац на прави начин. Међу испитаницима 57,5 одсто је рекло и да више користи платне картице него готов новац, јер да тако може боље да пази колико новца троши, 12,5 одсто сматра да су платне картице једноставније за коришћење, 11, 75 одсто је мишљења да су безбедније, док 10 одсто истиче да не воли кеш.

Резултати показују да су млади у Србији веома заинтересовани да буду финансијски описмењени. Када су упитани ко би требало да организује обуке финансијске писмености, 67 одсто испитаника је рекло да би то требале да раде владине и финансијске институције, 10,5 одсто сматра да то треба да раде ресорна министарства а 8,75 процената сматра да су за то одговорни медији.

Јелена Благојевић

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси