Вести
01. 08. 2017.
Извештај Ројтерсовог института о вестима на интернету за 2017. годину
Број претплата на медије скочио након Трампове победе
Једина земља у којој је од прошле до ове године порастао број претплатника на дигиталне медијске садржаје јесу САД, показује Извештај Ројтерсовог института о вестима на интернету за 2017. годину који је обухватио тржишта 36 земаља света.
У САД је са девет одсто, колико је људи било претплаћено на онлајн издање неког медија или на други начин донирало неку медијску организацију прошле године, тај број у 2017. порастао на 16 одсто. У извештају се бележи да је овај тренд раста кренуо након победе Доналда Трампа на председничким изборима у тој земљи. Као пример се наводи, да jе шест месеци након одржаних избора број претплатника на онлајн издање New York Times повећао за 500.000, да је Тhe New Yorker добио 250.000 нових претплатника, а Wall Street Journal око 200.000.
Ипак, највећи проценат оних који су претплаћени на онлајн медијске садржаје бележи Норвешка – где то чини 26 одсто публике или сваки четврти. Потом следе Шведска, Хонг Конг, Малезија и Бразил са по више од 20 одсто. Најмањи број таквих медијских конзумената је у Великој Британији и Грчкој – по шест одсто, Немачкој седам одсто, Канади и Хрватској по осам одсто, Чилеу девет одсто...
Упркос ниском проценту претплата у Великој Британији, Гардијан је саопштио да је од прошле године до марта ове продао 230.000 претплата, које се крећу од шест до 60 фунти, као и да су примили 160.000 донација из целог света. С друге стране, у извештају Ројтерсовог института се наводи да у Грчкој, Италији и Шпанији не постоји таква култура претплаћивања на медије.
Када је реч о разлозима за плаћање онлајн медијских садржаја, у САД је сваки трећи одговорио да на тај начин жели да подржи новинарство, док је исти одговор дао и сваки четврти Аустралијанац. У обе ове земље је, иначе, скочио и проценат донација медијским организацијама са један одсто прошле године на три одсто у Аустралији и четири одсто у САД у 2017.
Генерелно посматрајући разлоге у свих 36 земаља обухваћених истраживањем , највише њих, односно 30 одсто, рекло је да то чине како би имали приступ вестима на својим смартфонима или таблетима, док 29 одсто њих каже да једноставно воле да читају вести. Добру понуду, како су рекли, имало је 23 одсто испитаника у свету, а 21 одсто је одговорио да су имали такву могућност да се претплате на штампано и онлајн издање у пакету. Потом, 17 одсто је навело да је медијски претплатник јер њихов омиљен медиј нема бесплатан приступ садржајима, а 13 одсто да би тако подржали новинарство.
На питање која врста садржаја их је определила да се претплате на неки медиј, већина – 41 одсто је одговорила због ударних вести, а 38 одсто због извештаја са дневних догађаја.
С друге стране, више од половине оних који не плаћају за медијске садржаје (54 одсто) рекло је да то не чини јер је већина вести већ бесплатна на интернету.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.