Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Млади незадовољни медијима у Србији
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

11. 03. 2010.

Извор: Преглед

Млади незадовољни медијима у Србији


Млади у Србији желе да буду представљени као интелигентни појединци и потребно им је да домаћи медији обухвате више тема које су за њих значајне, показали су резултати истраживања које је компанија Виза (Виса) спровела у четири града у Србији, на узорку од 400 испитаника, узраста од 18 до 27 година.

На питање како су млади данас виђени у домаћим медијима, испитаници су одговорили да су представљени кроз два стереотипа: као млади који воле да се забављају и излазе (28 одсто) или као нетолерантни хулигани (13 одсто). За 25 одсто испитаника представљени су као талентовани спортисти или будуће спортске звезде, односно као савршени примери младости и лепоте. Само 11 одсто испитаника мисли да су млади у домаћим медијима представљени као напредни и способни. Млади би желели да буду виђени као будући успешни лидери, или као амбициозни, вредни и креативни појединци који планирају да остану у Србији и ту изграде будућност.

Само седам одсто испитаника верује да медији у Србији у потпуности разумеју потребе и интересе младих, 73 одсто мисли да су теме које би биле од важности за младе слабо медијски покривене, док 20 одсто верује да медији разумеју интересе младих, али да и даље не нуде одговарајући садржај.

Према студији компаније Виза, млади у Србији активно планирају своју будућност и имају потребу да буду информисани о финансијским и другим питањима. На питање које су то теме које би они волели да виде у медијима, већина испитаника је изразила жељу да прочита чланке који упућују како да дођу до запослења, о руковођењу новцем, савет о напредовању у каријери, или како да пронађе изворе стипендија за даље школовање.

Већина учесника би волела да у медијима може да пронађе информације о новим светским трендовима и технологијама, о могућим јефтинијим путовањима, као и културним догађајима у иностранству. Владимир Ђорђевић, регионални манагер компаније Виза Интернационала за Србију, каже да се та „компанија труди да разуме шта је то што је најбитније младим људима у Србији и да омогући да се њихов глас чује у широј јавности.

Разумевањем, схватањем и комуникацијом ставова нове и медијски веома писмене генерације, ми помажемо младим људима да преузму контролу над својом будућношћу и да, истовремено, допринесу ширењу будућих перспектива нашег целокупног друштва“.
Око 60 одсто испитаника користи Интернет да би се информисало о тренутним догађањима и финансијским питањима и у комуникацији са пријатељима, само 15 одсто радије користи традиционалне медије, а 25 одсто користи и класичне и савремене видове информисања.

Више од 55 одсто испитаника користи Интернет сваки дан, од укупно 35,3 одсто интернет корисника у Србији. Повремено користи Интернет 11 одсто ученика у истраживању, а само три одсто је рекло да уопште не користи Интернет. Око 46 одсто испитаника у великој мери користи друштвене мреже (Фацебоок, Мyспаце, Тњиттер) у контакту са пријатељима, 15 одсто не користе друштвене медије уопште, а 39 одсто их користи с времена на време.

Љиљана Констадиновић


--------------------------------------------------------------------------------

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси