Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Без профита 26 медија
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

02. 02. 2010.

Извор: Данас

Без профита 26 медија


Београд - У Србији постоји укупно 26 медија цивилног сектора, односно 20 радио станица и шест телевизија које задовољавају специфичне интересе појединих друштвених група, речено је Данасу у Републичкој радиодифузној агенцији (РРА).

Према Закону о радиодифузији, оснивачи оваквих радио или телевизијских станица могу бити непрофитне организације цивилног друштва, као што су невладине организације и удружења грађана. Станице цивилног сектора, како објашњавају у РРА, могу да се оснивају само за локално подручје, а дозвола им се издаје након учешћа на расписаном јавном конкурсу за жељену зону сервиса, али без обавезе плаћања накнаде за емитовање програма.

- У обавези су да плаћају само накнаду за дозволу за радио станицу, односно накнаду за коришћење радио фреквенције Републичкој агенцији за телекомуникације. С обзиром на то да није предвиђено плаћање накнаде за емитовање програма законодавац је предвидео да ове РТВ станице не могу пословати на профитној основи - наводе у РРА.

У РРА истичу да средства за рад радио и телевизијске станице цивилног сектора могу обезбеђивати „из донација, прилога грађана, спонзорства и из других извора прихода, у складу са посебним законом којим се уређује оснивање и деловање удружења грађана и невладиних организација“.

- Улога и значај станица цивилног сектора се огледа у садржају програма који емитују, а који мора да буде у вези са облашћу деловања невладине организације или удружења грађана, које је оснивач станице - кажу у РРА.

Мирољуб Радојковић, професор Факултета политичких наука, истиче за Данас да би цивилни медији могли да замене локалне медије у информисању у локалној средини, а у једном свом раду истакао је и да би могли да представљају и алтернативу приватизацији.

Према његовим речима, ови медији требало би да сведу рекламе на најмању могућу меру и да се уместо реклама иде на спонзорства. Радојковић каже да су основни извори профита цивилних медија конкурси Министарства културе и донације грађана.

- Најважнији извор профита медија цивилног сектора су донације грађана, али треба имати у виду да су они који дају прилоге у Европи ослобођени пореза на то. У Србији је то мање изражено, јер је грађанство сиромашно - напомиње Радојковић.Он објашњава да је у Србији број цивилних медија мали, с обзиром на то да их у другим земљама има на стотине. Како каже, поједине земље имају веома развијене кабловске системе, па овакве станице програме емитују повремено, по неколико сати дневно. Један од задатака ових медија, према његовим речима, јесте и промовисање локалних талената.

- Ови медији не морају да „робују кич формама“, као што су ријалити шоу емисије, нити да емитују програм 24 сата. Цивилни медији би требало да буду што више окренути грађанима, како би се створила јединство локалне средине, медија и локалне управе - објашњава Радојковић.

Б. Цвејић



Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси