Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Без реклама на РТС-у?
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

15. 12. 2009.

Извор: Данас

Без реклама на РТС-у?


Предлог Асоцијације медија за израду новог Закона о оглашавању

Београд - Асоцијација медија донела је једногласну одлуку о предлогу за израду новог Закона о оглашавању, којим би се укинуло оглашавање на јавном сервису и којим би се спречило да комерцијалне телевизијске станице добију више времена за рекламе, објашњава за Данас Веселин Симоновић, председник Управног одбора Асоцијације медија.

Он додаје да је овај предлог донет како би се поштовао Закон о оглашавању, јер многе станице крше правила о рекламирању пробијањем термина, чиме се „одлива новац из штампаних медија у електронске“.

- Формирана је Радна група за измене и допуне Закона о оглашавању, у којој Асоцијација медија има два представника. Предлог о укидању оглашавања на јавном сервису донет је како би штампани медији могли да преживе у наредним годинама. Слична ситуација је и у Хрватској. Не знам да ли је такав предлог тамо усвојен, али ако није, сигурно ће бити - истиче Симоновић.

Александар Тијанић, генерални директор Радио телевизије Србије, истиче за наш лист да је овакав предлог „апсолутно немогућ“ и да се „не смеју погоршавати услови рада јавног сервиса ни по којем основу“.

- Јавни сервис је због бомбардовања, техничке заосталости и великог броја запослених у тешкој економској ситуацији. Приход од маркетинга скоро је једнак висини прихода од претплата. Тренутни приход јавног сервиса од маркетинга чини скоро половину укупних прихода, јер је становништво све сиромашније - објашњава Тијанић.

Он наводи да приход РТС ове године износи око 90 милиона евра, од чега је 50 од претплата, а 40 милиона евра од маркетинга. У случају укидања оглашавања на РТС-у, Тијанић објашњава да би држава морала да издвоји средства за рад јавног сервиса из свог буџета, јер је на то обавезују европски прописи.

- Уколико се укине оглашавање на РТС-у, новац неће ићи у штампане медије већ ће га поделити Веран Матић, Жељко Митровић и Фокс телевизија, односно приватни комерцијални медији. Ова иницијатива је потекла још пре две године од комерцијалних телевизија, које на тај начин због економске кризе стварају сукоб штампаних медија са РТС-ом - наглашава Тијанић.

Директор РТС-а каже да у Хрватској такав предлог не постоји већ је то „само дискусија“.

- Наравно да се мора помоћи штампаним медијима и паметне државе су донеле прописе, према којима се један део средстава уложених у оглашавање у електронским медијима мора издвојити и за штампане. Углавном је то однос девет према један - каже Тијанић.

Антрфиле : Жарковић: Не верујем да ће предлог проћи

Драгољуб Жарковић, главни уредник „Времена“, објашњава за Данас да је суштина предлога о укидању реклама на јавном сервису враћање законитости у оглашавање у електронским медијима, који крше правила и емитују рекламе дуже него што је дозвољено.

- Постоје и екстремни предлози, као што је укидање оглашавања на РТС-у. Међутим, остајем при изјави за Б92, која је погрешно протумачена, да не верујем да ће такав предлог моћи да прође - напомиње Жарковић.

Б. Цвејић

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси