Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Да ли се полако гаси формат америчког вечерњег ТВ шоуа
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

22. 07. 2025.

Аутор: Стивен Мекинтош Извор: Би-Би-Си

Да ли се полако гаси формат америчког вечерњег ТВ шоуа

Стивен Колбер је изненадио верне гледаоце кад им је саопштио да ће се „The Late Show" упутити на велики телевизијски програм на небу.

Овај дугогодишњи серијал, који је он водио од 2015. године, напустиће екране у мају 2026. године.

И не зато што ће Колбера заменити неки други водитељ – емисија се потпуно укида.

Имајући у виду тренутни правац дувања емитерских ветрова, вероватноће да ће ово отказивање бити последње су мале.

Гледаоци ће се сада питати да ли ће Сет Мејерс или један од Џимија – Фелон и Кимел – ускоро поћи његовим стопама.

Формат вечерњег ток шоуа историјски је цветао у Сједињеним Америчким Државама (САД) на начин којем су се друге земље, међу којима и Велика Британија, „одувек дивиле али су имале проблема да опонашају“, указује Ема Булимор, ТВ критичарка.

„Вечерњи шоу је обележје америчке телевизије на исти начин на који би британска телевизија изгледала необично без сапуница или поподневних квизова.

„Ово отказивање свакако долази као изненађење, и по самој одлуци и по начину на који је саопштено“, каже она.

На сличан начин су били затечени и неки гледаоци.

„Нисам више толико велики љубитељ касновечерњих телевизијских шоуова, али ово делује крајње необично. The Late Show је инситутуција“, написао је један гледалац на друшвеној мрежи Икс.

Други је описао вест као „заиста, заиста лошу, не само за стање телевизије већ и у општем смислу за стање медија“.

Али традиционални формат ток шоуа, створен пре много деценија, суочио се са неколико проблема у актуелном телевизијском пејзажу.

Као прво, врста садржаја коју овај вид програма нуди, вероватно се више не поклапа са апетитом публике.

„Ови типови емисија генерално нису жанр који ће људи стримовати или гледати враћајући програм“, каже Френсис Тејлор, уредница ТВ прегледа на Радио Тајмсу.

„Они се емитују сваке ноћи и тематски су, и стога прилично застарели већ 24 часа касније.“

„Тешко им је да живе изван тог ноћног емитовања, док серије, документарци и ситкоми не пате од тог проблема“, додаје.

Све је теже и организаторима да доведу добре госте и не само због тога што имају да попуне четири емисије недељно.

Ток шоуови били су једни од првих места које су публицисти нудили звездама, али огроман број конкурената који се појавио у последњих 15 година је то променио.

Појавивши се на друштвеним мрежама или Јутјубу, формати као што су Chicken Shop Date или Snack Wars сада су вероватно привлачнији за гледаоце и славне личности, које могу да се шегаче и не откривају толико много о себи.

Добри су и за њихове ПР тимове, који верују да је безбедније ако могу да држе клијенте далеко од потенцијално непријатнијих питања.

То не значи да вирални моменти не могу да потекну са традиционалне телевизије.

Ток шоуови су дали све од себе да се у протеклој деценији прилагоде временима.

Сегменти као што су Carpool Караоке Џејмса Кордена и Фалонов Точак музичких имитација одражавали су нови калуп, у ком су измишљане рубрике са онлајн атрактивностима.

А и деловало је.

Публика обично више воли инсерте засноване на „скечевима“ него на разговору.

Најгледанији инсерт Грејема Нортона на Јутјубу, са више од 100 милиона прегледа, јесте кад се Вил Смит одвојио од софе за музичку ол-стар изведбу.

Колбер има 10 милиона претплатника на Јутјубу, што је добар број, сасвим сигурно, али је слабија од Кимелових 20 милиона и Фалонова 32 милиона.

Вреди напоменути да је, чак и пре проналаска стриминга, свет америчких ток шоуова одувек био такмичарски свет у ком влада правило јачег.

Али велики новац од оглашавања на телевизији који је многе одржавао у животу углавном је почео да тоне заједно са земаљским телевизијским бродом.

Доводи се у питање и само постојање ток шоуа.

Тејлор истиче да, у време кад се емитују, а то је касно увече, „већина људи је већ прежвакала све крупне приче од тога дана“.

„И не само то, већ су видели на њиховим друштвеним мрежама креаторе који доносе тај тематски, сатирични садржај – имитацијама америчког председника или безочним коментарима на најновије подвиге Илона Маска.“

Наводи скорашњи покушај Џона Малејнија да доведе ток шоу уживо на Нетфликс, са помешаним резултатима.

Његова будућност сада делује неизвесно, а Малејни је недавно изјавио да он и његов тим „покушавају да схвате“ који корак треба да им буде следећи, зауставивши се пре обавезивања на другу сезону.

„То баш и не звучи као да је био невероватан успех“, каже Тејлор.

Политички притисак?

Колбер је саопштио гледаоцима да је отказивање The Late Show, кад се све сабере и одузме, финансијска одлука, што је свакако кредибилно објашњење.

Телевизију је скупо водити, са огромним тимовима продуцената, режисера, камермана и другог техничког особља, да не помињемо високе хонораре водитеља.

И док јутјубери и сами могу да понуде све професионалнију изведбу, они то учине за само делић тих трошкова.

Али је отказивање и даље збунило неке.

The Late Show је био једна од најуспешнијих емисија на ЦБС-у, привлачећи 2024. године просечно 2,57 милиона гледалаца.

Њена гледаност се заправо поправила под Колбером, нарочито откако је почео да подбада Трампову администрацију – водитељ је један од председникових најгласнијих критичара.

Као последица тога, неки су се запитали да ли је отказивање емисије имало било какве везе са политичким притиском.

Њено гашење је уследило пошто се родитељска компанија Си-Би-Ес-а Парамаунт нагодила са америчким председником Доналдом Трампом поводом монтирања интервјуа за емисију 60 минута са Камалом Харис.

Трамп је тврдио да је начин на који је одговор његове ривалке на питање о Израелу представљено на две различите платформе чинило да она изгледа прихватљивије за гледаоце.

Си-Би-Ес је саопштио тада да његова нагодба није укључивала изјаву извињења или жаљења.

Пословни коментатори су тврдили да је нагодба склопљена делом да не би утицала на Парамаунтово планирано припајање са Скајденс Медијом, које је Трамп имао моћ да заустави.

„Ако су Парамаунт и Си-Би-Ес угасили The Late Show из политичких разлога, јавност заслужује да зна за то. И заслужује боље“, написао је Адам Шиф, демократски сенатор, после саопштавања вести о отказивању The Late Show-а.

Слично је рекла и демократска сенаторка Елизабет Ворен, истичићу да је отказивање емисије уследило три дана после Колберове критике на рачун Парамаунтове нагодбе.

Њихови коментари одражавају политичку климу у којој је донета ова одлука, али је Си-Би-Ес негирао да је то био фактор.

Мрежа је саопштила да је била „искључиво финансијска одлука“ и да „нема никакве везе са учинком емисије, њеним садржајем или другим стварима која се дешавају са Парамаунтом“.

Није најјасније шта ће се даље дешавати са самим Колбером.

Могао би да га ангажује неки стриминг сервис или да пресели актуелну емисију на интернет.

Нецензурисан случај Пирса Моргана пружа потенцијални модел за то – емисија која се емитовала на телевизији, а и даље изгледа као таква, али се касније преселила, успешно, на Јутјуб.

Бренд The Late Show-а је „јак, вишеслојан и незамењив, а ниједан водитељ није духовитији и промишљенији од Стивена Колбера“, рекао је Џон Авлон, медијски руководилац и бивши демократски кандидат за Конгрес.

„Због тога га обожава лојална публика и следиће га куда год буде отишао даље.“

Други водитељи телевизијских ток шоуа пронашли су нове формате да би остали релевантни.

Колберов претходник Дејвид Летерман успео је да и даље привлачи госте из прве лиге кад се преселио на Нетфликс 2018. године за нови серијал Мом следећем госту не треба представљање.

Ако све друго пропадне, за Колбера је остала доступна још једна друга опција.

Он је тренутно једна од ретких славних личности без сопственог подкаста.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси