Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Шампион медијских конкурса: За медије бившег официра ЈНА само од Министарства информисања више од 200.000 евра
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

20. 05. 2025.

Аутор: Марија Обреновић Извор: Цензоловка

Шампион медијских конкурса: За медије бившег официра ЈНА само од Министарства информисања више од 200.000 евра

Медији флорално-фолклорних назива (ћилим, рамонда, нарцис и јоргован) чији је власник или сувласник Славко Стијаковић само од Министарства су инкасирали близу 209.000 евра. А тек треба да стигну новци са локалних конкурса!

Након објављивања резултата овогодишњих медијских конкурса Министарства информисања и телекомуникација Славко Стијаковић могао је да простре ћилим, под бором и омориком, међ расцветалим нарцисима, јоргованима и рамондама, засвира нашу трубу или нешто са шест жица и ужива.

Наиме, медији оваквих флорално-фолклорних назива (цилим.рс, порталрамонда.рс, нарцисијоргован.рс и слично) чији је власник, заједно са онима у којима је сувласник, само од Министарства су инкасирали равно 24.530.000 динара, односно близу 209.000 евра. А тек треба да стигну новци са локалних конкурса!

Славко Стијаковић, некадашњи официр ЈНА, који је, поред Војне академије, завршио и Факултет политичких наука, у медијима се раније помињао као један од сведока одбране на суђењу у Хашком трибуналу у вези са злочинима који су се догодили у Вуковару.

Један новинар, три портала – формула за успех

Последњих неколико година, међутим, Стијаковић је знатно присутнији као оснивач и сувласник читаве мреже медија, међу којима су Телевизија Фрушка гора, Градска М телевизија, Радио Брег, Радио Фрушка гора…

Ако је судити по резултатима конкурса Министарства информисања и телекомуникација, али и локалних конкурса чији су резултати до сада пристигли (Крагујевац 800.000 динара, Лесковац 600.000, Краљево 500.000, Врање 400.000…), кључ његовог успеха у медијском бизнису представља СС Туристичка телевизија 1961 доо.

Овом издавачу медија, који је уједно непосредно или посредно власник двадесетак портала регистрованих широм Србије у последњих неколико година – на којима се могу наћи протоколарна саопштења локалних власти и и институција, по која „лака тема“, али готово ниједна права новинарска прича – такав садржај заправо доноси највише буџетског новца.

Резултатима конкурса за производњу медијских садржаја за телевизије и радио станице Стијаковић може да буде мање задовољан, пошто су његови медији добили укупно 5.030.000 динара, што и није велика сума, јер је ту било „играча“ који су прошли знатно боље, а и телевизија је скупа играчка.

Међутим, када су конкурси за суфинансирање производње медијских садржаја за портале и садржаје на језицима националних мањина – мрежа његових медија је, слободно се може рећи, апсолутни шампион.

Од 78 пројеката за информисање путем интернет медија, које је комисија Министарства одабрала, 11 ће реализовати портали у непосредном или посредном власништву Сијаковићеве фирме СС Туристичка телевизија 1961 доо.

СС Туристичка телевизија 1961 доо је, наиме, власник фирми Тврђава 1780 доо Нови Сад, Видик са Цера доо Лозница, Наше трубе доо Чачак, Портал Рамонда 1874 доо Ниш, Портал Скадарлија 1854 доо Београд, Привредно друштво Војвода 1914 Ваљево, Хероји Мораве доо Јагодина, Портал Топлица доо Прокупље, Портал воз доо Лесковац, Палвинац доо Смедерево и Златни вир доо Бор.

Свака од њих је за реализацију пројеката на истоименим порталима добила по 500.000 динара. Тако је Стијаковићевим фирмама на конкурсу за интернет медије отишло 5.500.000 динара, што је 11,7 одсто укупног буџета на овом конкурсу.

Саопштења и „лаке теме“, од сада на 14 језика

Конгломерат медија у власништву Стијаковића је на конкурсу за суфинансирање пројеката за производњу медијских садржаја на језицима националних мањина прошао још боље, будући да је инкасирао готово петину укупног износа средстава које је Министарство одвојило за конкурс.

РТВ Фрушка гора и Градска телевизија М су за своје пројекте добиле по 900.000, а Радио Брег Тител 800.000 динара. Укупно 2,6 милиона динара за извештавање на словачком, односно хрватском.

СС Туристичка телевизија 1961 доо је за пројекат који подразумева реализацију медијских садржаја на немачком језику добила 800.000 динара, али је поред тога мрежа портала регистрована широм Србије за извештавање на различитим мањинским језицима подржана са још укупно 7,2 милиона динара.

Наиме, за своје пројекте на мањинским језицима фирме Портал Ћилим доо Пирот (за извештавање на бугарском) и Оморика и бор доо Ужице (за извештавање на бошњачком) добили су по 750.000 динара.

По 600.000 добили су издавачи интернет медија Шест жица доо Зајечар, Нарцис и јоргован доо Краљево, Банатски лет 1928 доо Вршац, Таласи Дунава 588 доо Сомбор, Видик са Цера доо Лозница, Цвет на тиси доо Зрењанин и Скадарлија 1854 доо Београд.

За укупно 4.200.000 динара неки од њих ће извештавати на хрватском, неки на ромском, македонском, руском, словачком, румунском или бошњачком.

Комисија је одлучила и да пројекти фирми Хеј салаши 1848 доо Бачка Топола, Портал Коштана доо Врање и Златни вир доо Бор заслужују по 500.000 динара – 1.500.000 за текстове на мађарском, албанском и влашком.

Кад се подвуче црта, Стијаковићеви медији су за пројекте добили 10.600.000 динара од укупно 60.000.000 динара које је Министарство информисања и телекомуникација определило за овај конкурс.

Један од његових портала штрпнуо је приде и лепу свотицу на конкурсу намењеном производњи медијских садржаја за електронске медије на Косову и Метохији.

Фирма Портал Девич доо, оснивач истоименог портала, чији је 100% власник СС Туристичка телевизија 1961, регистрована је крајем јануара ове године.

За два милиона поделиће и „формулу“ са другима

Иако се на сајту порталдевиц.рс у време трајања конкурса могло наћи тек двадесетак најава и саопштења, комисија је проценила да пројекат овог медија треба подржати са 1.400.000 динара.

Кад се има у виду колико је новца својом мрежом портала успела да прикупи СС Туристичка телевизија 1961 доо, онда није тешко закључити да нема бољег кандидата да организује семинар под називом „Методологија унапређења новинарства на порталима и рад у онлајн медијима“.

Тако је мислила и комисија, па је управо за овај пројекат Привредног друштва Пето три 1941 доо Крагујевац, чији је власник СС Туристичка телевизија 1961 доо, на конкурсу за унапређење професионалних и етичких стандарда инкасирано милион динара.

Али то није све. Још милион је добила и Телевизија Фрушка гора доо, чији је сувласник Радио Фрушка гора, и то за пројекат „Три медија, један новинар – формула за опстанак локалних медија“.

Треба ли потцртавати да ову формулу очигледно нико не зна боље од Стијаковићевих медија, пошто портали у власништву његове фирме СС Туристичка телевизија 1961 доо, ако је судити по подацима са импресума, управо тако функционишу. 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси