Вести
15. 10. 2024.
РТС у минусу, али има за рекламу: Новац се углавном слива – у провладине таблоиде
Један од слогана РТС-а био је и „Ваше право да знате све“, али у његовом програму углавном не можете да видите критичко мишљење према представницима власти, или приче о аферама које се за њих везују. И то није све, јер јавни сервис већ годинама практично финансира провладине таблоиде, рекламирајући се у њима.
Послују у минусу, али су широке руке када се рекламирају.
Само за последњих 20 месеци потрошио је РТС скоро милион евра и тај новац слио се углавном – у таблоиде.
По три милиона динара плаћена је реклама у штампаном издању Курира и на порталу Мондо, који су у власништву Игора Жежеља. Милионске уплате слиле су се и на рачуне Информера, Српског телеграфа, као и Вечерњих новости, медија препознатих по кршењу професионалних норми и новинарског кодекса…
„Највећи део тих средстава одлази на оне медије који су на неки начин подршка, могу тако да кажем, владајућој политици и оној политици која је у овом тренутку доминантна у нашем друштву“, каже Ана Мартиноли, професорка ФДУ.
„Чини се да је ово неки као сигуран извор финансирања таблоида, тако да могу они безбрижно да наставе да крше кодексе и остале професионалне стандарде“, наводи Ивана Крагуљ из НУНС-а.
Они који раде професионално нису се нашли на списку подобних за рекламирање јавног сервиса. А уместо јавног конкурса на који би могли да се пријаве сви, одлука о рекламирању донета је дикретним договором.
„Интересантно је да је РТС у документацији који је навео као један од критеријума за доделу средстава навео извештавање медија о самом РТС-у, тако да чини се да ни они не воле да прочитају критику на свој рачун у неким медијима“, додаје Крагуљ.
Као ни држава, ни јавни сервис не воли изгледа критику на свој рачун.
„Оно што нам је пракса показивала, оно што подаци показују, оно што садржај тог програма показује јесте да је РТС увек био, нажалост, добар сервис власти која је у том тренутку доминантна“, нагласила је Ана Мартиноли.
Све је урађено по закону, објашњава за Н1 председник Управог одбора Бранко Кланшчек, али коначну одлуку где ће се рекламирати јавни сервис доноси генерални директор.
Поставили смо то питање и Драгану Бујошевићу. Али смо уместо одговора којим се критеријумима водио када је процењивао где ће се рекламирати јавни сервис, изабрао је да ћути – упркос познатој емисији коју је водио под називом „Није српски ћутати“.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.