Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Највећи пад прихода у штампи
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

05. 03. 2013.

Аутор: Б. Цвејић Извор: Данас

Највећи пад прихода у штампи

Прошле године у Србији приход од оглашавања у медијима износио је 172 милиона евра, што је исти износ као и 2011, када је забележен пад прихода за 1,7 одсто у односу на годину дана раније.

 

Према проценама агенције АГБ Нилсен, у које је Данас имао увид, прошле године највећи пад прихода од маркетинга имали су штампани медији, који су зарадили 36 милиона евра, што је за десет одсто мање него у 2011.

Процене АГБ Нилсена показују да је, с друге стране, интернет приходовао 12 милиона евра, односно 50 одсто више него раније. Највећи удео у новцу од оглашавања, од више од 56 одсто, и даље имају телевизије, које су зарадиле укупно 97 милиона евра од реклама, што је за два милиона више у односу на раније.

У укупно оствареном „маркетиншком колачу“ радио је смањио свој удео, који уместо 5,2 одсто у 2011. години, прошле године бележи учешће од нешто мање од пет одсто, с тим што је приход од оглашавања остао исти – девет милиона евра.

Како показују подаци АГБ Нилсена, скоро 21 одсто новца за рекламе отишло је за оглашавање у штампи, док спољно оглашавање, на билбордима и другим јавним местима држи удео од 10,5 одсто.

Приходи од оглашавања су, иначе, од 2001. бележили константан пораст, па су тако укупни трошкови рекламирања у медијима 2008. износили 206 милиона евра.

Међутим, српски медији доживели су током 2009. пад прихода од оглашавања од чак 22 одсто што је било знатно више од пада на глобалном нивоу од 7,2 одсто.

Трошкови рекламирања у Србији те године износили су око 161 милион евра, односно око 0,5 одсто БДП-а, што је половина „жељене“ вредности од скоро један одсто БДП-а, као што је случај у развијеним европским земљама.


Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси