Вести
05. 03. 2013.
Највећи пад прихода у штампи
Прошле године у Србији приход од оглашавања у медијима износио је 172 милиона евра, што је исти износ као и 2011, када је забележен пад прихода за 1,7 одсто у односу на годину дана раније.
Према проценама агенције АГБ Нилсен, у које је Данас имао увид, прошле године највећи пад прихода од маркетинга имали су штампани медији, који су зарадили 36 милиона евра, што је за десет одсто мање него у 2011.
Процене АГБ Нилсена показују да је, с друге стране, интернет приходовао 12 милиона евра, односно 50 одсто више него раније. Највећи удео у новцу од оглашавања, од више од 56 одсто, и даље имају телевизије, које су зарадиле укупно 97 милиона евра од реклама, што је за два милиона више у односу на раније.
У укупно оствареном „маркетиншком колачу“ радио је смањио свој удео, који уместо 5,2 одсто у 2011. години, прошле године бележи учешће од нешто мање од пет одсто, с тим што је приход од оглашавања остао исти – девет милиона евра.
Како показују подаци АГБ Нилсена, скоро 21 одсто новца за рекламе отишло је за оглашавање у штампи, док спољно оглашавање, на билбордима и другим јавним местима држи удео од 10,5 одсто.
Приходи од оглашавања су, иначе, од 2001. бележили константан пораст, па су тако укупни трошкови рекламирања у медијима 2008. износили 206 милиона евра.
Међутим, српски медији доживели су током 2009. пад прихода од оглашавања од чак 22 одсто што је било знатно више од пада на глобалном нивоу од 7,2 одсто.
Трошкови рекламирања у Србији те године износили су око 161 милион евра, односно око 0,5 одсто БДП-а, што је половина „жељене“ вредности од скоро један одсто БДП-а, као што је случај у развијеним европским земљама.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.